تجهیز خودروهای گروه رنو- نیسان به سیستم عامل اندروید

به گزارش مجله پیکوشو، گفته می گردد نسل بعدی خودروهای رنو، نیسان و میتسوبیشی به سیستم عامل اندروید گوگل تجهیز خواهند شد.

تجهیز خودروهای گروه رنو- نیسان به سیستم عامل اندروید

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، به تازگی گروه خودروسازی آلیانس که شامل شرکتهای رنو فرانسه، نیسان و میتسوبیشی ژاپن می گردد، اعلام نموده است که محصولات بعدی خود را به سیستم عامل اندروید گوگل مجهز خواهد نمود تا بتواند خدمات مربوط به اطلاعات و سرگرمی بهتری را برای مشتریانش ارائه و عرضه کند.

بدین ترتیب می توان انتظار داشت که آلفابت بعنوان شرکت مادر گوگل و توسعه دهنده سیستم عامل محبوب و پرطرفدار اندروید در ایالات متحده آمریکا، سهم قابل توجهی از بازار خودرو را نیز تصاحب خواهد نمود.

سال گذشته بر اساس آمارهای منتشر گردیده، شرکت های خودروسازی رنو، نیسان و میتسوبیشی در مجموع 1.6 میلیون دستگاه خودرو به فروش رساندند که این رقم 10 درصد از کل خودروهای تولیدی در جهان محسوب می گردد.

طبق گزارشی که وال استریت ژورنال منتشر نموده است، شرکتهای خودروسازی برتر در جهان به سمت و سوی بهره گیری از جدیدترین فناوری های نوین نظیر سیستم عامل هوشمند، هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و واقعیت مجازی و افزوده گرویده گردیده اند و به نظر می رسد نسل آینده خودروهای تولیدی در جهان بسیار هوشمندتر و پیشرفته تر از نسخه های امروزی آن باشد به گونه ای که سرنیشنان خودرو بتوانند بدون احتیاج به گوشی موبایل یا هرگونه وسیله تفریحی و سرگرمی دیگر، تمامی احتیاجهای خود را از طریق اپلیکیشن و نرم افزارهای نصب گردیده بر روی سیستم خودرو رفع نمایند. بنابراین بهره گیری از فناوری های روز و نوین جهان دیگر یک گزینه اضافه بر سازمان نیست بلکه یک ضرورت برای بقا در بازار پر رقابت خودرو در جهان است. این در حالیست که برخی دیگر از شرکت های این صنعت از سیستم عامل اندروید اتو (Android Auto) خودروهای خود را به بازار عرضه خواهند کرد.

یکی از سرویس های کاربردی که می تواند یاری بسزایی به راننده و سرنیشنان خودرو کند، استفاده از دستیار صوتی اختصاصی گوگل تحت عنوان گوگل اسیستنت است که می تواند تغییر و تحولات عظیمی را در بخش خودرو ایجاد کند.

انتظار می رود که نخستین محصول مجهز به سیستم عامل اندروید در سال 2021 میلادی معرفی و روانه بازارهای جهانی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 64

به "تجهیز خودروهای گروه رنو- نیسان به سیستم عامل اندروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز خودروهای گروه رنو- نیسان به سیستم عامل اندروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید