تشکیل کارگروه در آمریکا برای پیگیری حملات سایبری

به گزارش مجله پیکوشو، به دنبال افزایش نقدها از عدم واکنش دولت آمریکا به حملات سایبری علیه مراکز مهم دولتی، دولت ترامپ کارگروهی برای پیگیری و برخورد با حمله سایبری تشکیل داده است.

تشکیل کارگروه در آمریکا برای پیگیری حملات سایبری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره، کاخ سفید گفت که دولت ترامپ کارگروهی متشکل از اف بی آی، وزارت امنیت داخلی و سازمان امنیت ملی برای برخورد با حمله سایبری تشکیل داده است.

کاخ سفید تأکید کرد که مشاور امنیت ملی آمریکا دیدارها و نشست های پیاپی با دستگاه های امنیتی برای جلوگیری از تبعات حملات سایبری انجام می دهد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در همین حال، معاون سخنگوی کاخ سفید گفت که ترامپ موضوع حملات اخیر سایبری را پیگیری می کند و تیم مربوط به آن با جدیت به این امر رسیدگی می کند.

کاخ سفید در حالی به حملات سایبری گسترده به مراکز مهم دولتی آمریکا واکنش نشان می دهد که میت رامنی سناتور جمهوری خواه آمریکا از سکوت کاخ سفید در برابر حملات سایبری به شدت انتقاد کرد.

چند روزی است که مراکز و نهادهای مهم آمریکا مانند وزارتخانه های دفاع، خزانه داری، خارجه، تجارت و امنیت داخلی، هدف حملات قدرتمند سایبری هکرها قرار گرفته اند.

خبرگزاری رویترز یکشنبه شب گفت هکرهای مورد حمایت یک دولت خارجی اطلاعات و ای میل های وزارت خزانه داری آمریکا را به سرقت برده اند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از جمله سازمان هایی است که چند روز پیش هدف حملات سایبری قرار گرفت. به نوشته نیویورک تایمز، هکرها پیروز شدند سایت وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا را هک کنند و اطلاعات مربوطه را در اختیار بگیرند.

هکرها در ادامه حملات سایبری خود به مراکز مهم دولتی آمریکا، به شبکه های اینترنتی زرادخانه هسته ای و سازمان ملی امنیت هسته ای آمریکا نیز نفوذ کردند.

مسئولان آمریکایی گفتند که سازمان امنیت ملی هسته ای آمریکا و شبکه های زرادخانه هسته ای این کشور جزو نهادهای مهمی هستند که اخیراً هدف حملات سایبری قرار گرفته اند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1408

به "تشکیل کارگروه در آمریکا برای پیگیری حملات سایبری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کارگروه در آمریکا برای پیگیری حملات سایبری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید