(تصاویر) غواص زنان کره ای بدون کپسول اکسیژن

به گزارش مجله پیکوشو، قرن ها است که این زنان کره ای به غواصی می پردازند و بدون کپسول هوا آبزیان را صید می نمایند. اگر فرایند گرم شدن آب دریا ها به همین منوال ادامه یابد، احتمالا این ها آخرین زنان غواص صیاد کره ای هستند.

(تصاویر) غواص زنان کره ای بدون کپسول اکسیژن

به گزارش خبرنگاران، جین 28 سال سن دارد و اکنون شش سال است که هر روز تن به آب می زند و با شنا به اعماق دریا می رود و البته بدون کپسول هوا به صید آبزیان می پردازد. او هرآنچه را که خوراکی باشد برای فروش در بازار جمع آوری می نماید.

فرایند گرمایش کره زمین باعث شده تا آب دریا ها نیز هر سال اندکی گرمتر گردد. برای بسیاری از آبزیان که در این منطقه زندگی می نمایند، سال به سال گرمای آب دریا غیر قابل تحمل تر می گردد. تغییرات اقلیمی، گرمایش کره زمین، آلودگی و رها کردن زباله در دریا ها تاثیرات خود را در این منطقه نیز برجای گذاشته و ماهی گیرانی که از راه صید زندگی می گذرانند را با دشواری روبرو نموده است.

در پنجاه سال گذشته سطح آب های منطقه شبه جزیره کره تقریبا 2 /1 درجه سانتیگراد گرمتر شده است. این درحالی است که در سطح جهانی بطور متوسط به دمای آب دریا ها 48/ 0 درجه سانتیگراد افزده شده است. با این حال زنان غواص در کره هر روز با صید کمتری از آب خارج می شوند.

غواصی شغل بسیار سختی است، بخصوص اگر بدون کپسول اکسیژن صورت گیرد فشار زیادی بر ریه ها وارد می گردد. غواصان ماهر می توانند بدون اکسیژن تا چند دقیقه نیز در اعماق شنا نمایند و همزمان به صید بپردازند. البته اگر چیزی برای صید وجود داشته باشد.

جین و همکارش وو مجبورند هربار قبل از آب تنی صورت خود را کرم بمالند تا از گزند اشعه خورشید در امان بمانند. غواصی در کره از سنت چند صد ساله برخوردار است و شغلی مخصوص زنان است.

کو بوک هووا غواصی را از 13 سالگی آغاز نموده و اکنون در سن 86 سالگی می گوید: تا لحظه ای که دیگر نتوانم، به غواصی ادامه می دهم. وی ابراز امیدواری می نماید که به اندازه کافی صید وجود داشته باشد.

زنان غواص جزیره گئوجه صید خود را به شهر بوسان که در فاصله 50 کیلومتری واقع شده است می فرستند. صید زنان غواص در بازار روز بوسان که دومین شهر عظیم کره جنوبی است برای فروش عرضه می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1697

به "(تصاویر) غواص زنان کره ای بدون کپسول اکسیژن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) غواص زنان کره ای بدون کپسول اکسیژن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید