تفاهم نامه همکاری بین دو دانشگاه خلیج فارس و کوت عراق منعقد شد

به گزارش مجله پیکوشو، تفاهم نامه همکاری بین دو دانشگاه خلیج فارس بوشهر و کوت عراق در راستای گسترش همکاری های علمی بین المللی منعقد شد.

تفاهم نامه همکاری بین دو دانشگاه خلیج فارس و کوت عراق منعقد شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، دانشگاه خلیج فارس بوشهر و دانشگاه کوت عراق در راستای گسترش همکاری های علمی بین المللی، تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

این تفاهم نامه با هدف توسعه همکاری در موضوعاتی، چون مبادله دانشجو، فرصت مطالعاتی، مبادله دانشجویان تحصیلات تکمیلی و تبادلات علمی-فرهنگی منعقد شد.

انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه های داخلی و خارجی یکی از موثرترین راه ها برای گسترش همکاری های علمی بین المللی است که امروزه از سوی دانشگاه های کشورمان صورت می گیرد. اغلب این تفاهم نامه ها در جهت ارتباط با صنعت نیز صورت می گیرند و دستاوردهای ویژه ای به دنبال خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

  • دانشگاه زابل و موسسه بین المللی ISMEO تفاهم نامه همکاری امضا کردند

همچنین تفاهم نامه دیگری بین دانشگاه خلیج فارس و دانشگاه فردوسی مشهد در حاشیه چهارمین مجمع دانشگاه های ایران و دنیا عرب، در راستای توسعه تعاملات و همکاری های دو جانبه مبادله شد.

براساس این تفاهم نامه، دو دانشگاه در زمینه آموزشی، پژوهشی، فناوری، نوآوری و کارآفرینی با هم همکاری خواهند داشت.

بر اساس مذاکرات طرفین دو دانشگاه پس از تشکیل یک کمیته مشترک همکاری و مشخص نمایندگانی از طرفین حوزه های اولویت دار همکاری را براساس حوزه های مشترک و مزیتی انتخاب و تیم های همکاری را تشکیل خواهند داد و در راستای عملیاتی سازی تفاهم نامه کوشش خواهند کرد.

لازم به ذکر است، دانشگاه خلیج فارس با بیش از 250 عضو هیئت علمی تمام وقت، 8000 دانشجو و حضور در بین یک درصد دانشگاه های موثر دنیا، رویکرد کارآفرینی، نوآوری، بین المللی سازی، همکاری های علمی بین المللی و جذب دانشجوی خارجی را دنبال می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 752

به "تفاهم نامه همکاری بین دو دانشگاه خلیج فارس و کوت عراق منعقد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه همکاری بین دو دانشگاه خلیج فارس و کوت عراق منعقد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید