کوشش سنای آمریکا برای لغو وتوی ترامپ

به گزارش مجله پیکوشو، مجلس سنای آمریکا از کوشش برای لغو وتوی ترامپ درباره قطعنامه کاهش اختیارات جنگی خود در مقابله با ایران اطلاع داد.

کوشش سنای آمریکا برای لغو وتوی ترامپ

به گزارش خبرنگاران، پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قطعنامه مربوط به کاهش اختیارات جنگی خود در مقابله با ایران را وتو کرد، مجلس سنا از کوشش برای لغو وتوی رئیس جمهور اطلاع داد.

بر این اساس، مجلس سنا اعلام نمود امروز (پنجشنبه) قطعنامه جدیدی را به رای خواهد گذاشت که وتوی ترامپ را بی اثر کند. در صورتی وتوی رئیس جمهور بی اثر می گردد که دو سوم سناتور ها به قطعنامه جدید رای دهند. در این صورت دیگر نیازی نیست که رئیس جمهور آمریکا قطعنامه را برای اجرا امضا کند و به صورت اتوماتیک قطعنامه لازم الاجرا می گردد.

ساعاتی قبل دونالد ترامپ قطعنامه کنگره برای کاهش اختیارات جنگی خود در مقابله با ایران را وتو کرد.

ترامپ در بیانیه ای که کاخ سفید منتشر کرد گفت: این یک قطعنامه بسیار توهین آمیز بود که توسط دموکرات ها و به عنوان بخشی از راهبرد آن ها برای برنده شدن در انتخابات سوم نوامبر به وسیله شکاف انداختن در حزب جمهوری خواه معرفی شده بود.

وی گفت: معدود نمایندگان حزب جمهوری خواه که به این قطعنامه رای مثبت دادند عامل دست آن ها شده اند.

ماه مارس مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه ای را که خواهان کاهش اختیارات ترامپ برای اقدام نظامی علیه ایران است، به تصویب رساند.

نمایندگان آمریکا با 227 رای موافق در برابر 186 رای مخالف قطعنامه ای را که هدف از آن ممانعت از تشدید اوضاع با ایران بدون اجازه کنگره است را تصویب کردند.

این قطعنامه خواهان محدود کردن اختیارات ترامپ برای اقدام نظامی در برابر ایران است.

ماه فوریه (بهمن) مجلس سنای آمریکا قطعنامه ای مشابه که از سوی تیم کین، سناتور دموکرات ایالت ویرجینیا معرفی شده بود را به تصویب رساند.

این قطعنامه که خواهان ممنوعیت اقدام نظامی علیه ایران بدون مجوز کنگره بود، در رای گیری بهمن ماه سنای آمریکا با 55 رای موافق در برابر 45 رای مخالف تصویب شد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1041

به "کوشش سنای آمریکا برای لغو وتوی ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش سنای آمریکا برای لغو وتوی ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید