ثوری: به تصمیم کارشناسی کمیته المپیک احترام می گذاریم و 3 بوکسور را به اندونزی اعزام می کنیم، تابوی کسب مدال در سبک وزن را شکستیم

به گزارش مجله پیکوشو، رئیس فدراسیون بوکس گفت: با توجه به شرایط به تصمیم کارشناسی شده و عاقلانه کمیته المپیک و ستاد عالی بازی های آسیایی 2018 احترام می گذاریم و 3 نفر را به اندونزی اعزام می کنیم.

ثوری: به تصمیم کارشناسی کمیته المپیک احترام می گذاریم و 3 بوکسور را به اندونزی اعزام می کنیم، تابوی کسب مدال در سبک وزن را شکستیم

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

حسین ثوری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد عملکرد تیم ملی بوکس در تورنمنت تایلند گفت: با توجه به حذف اوزان سنگین از بازی های آسیایی 2018 نگاه فدراسیون بوکس به سمت توجه به اوزان سبک وزن رفت که خوشبختانه توانستیم تابوی عدم پیروزیت اوزان سبک وزن بوکس ایران را بشکنیم. مسابقات مغولستان و تایلند در سطح بسیار بالایی و با حضور قدرت های برتر آسیا برگزار گردید و ملی پوشان ما عملکرد بسیار خوبی داشتند.

وی توضیح داد: کادرفنی تیم ملی بوکس نیز در این مدت وظیفه خود را در پیشبرد اهداف به خوبی به کار برده است و فدراسیون نیز در راستای تدارکات تیم ملی به خوبی رسالت خود را ایفا نموده است. در 5 ماه اخیر در راستای آماده سازی تیم ملی بوکس شرایط را برای حضور در 5 تورنمنت خوب مهیا کردیم و به طور میانگین هر 35 روز یک بار یک مسابقه تدارکاتی را پشت سر گذاشتیم.

رئیس فدراسیون بوکس تاکید نمود: خوشبختانه در این مدت بر اساس برنامه های از پیش معین شده حرکت کردیم و تدارکات اردوی را نیز به نحو شایسته ای انجام دادیم. در رقابت های مغولستان و به خصوص تایلند با وجود شرایطی که رقم خورد، پیروز به کسب نتایج قابل قبولی شدیم و حتی در صورت عدم مصدومیت شاهین موسوی در تایلند امکان کسب نتایج بهتری را نیز داشتیم. باید بابت عملکرد معقول تیم ملی به کادرفنی و بازیکنان دست مریزاد گفت. تحلیل ما از عملکرد اخیر تیم ملی مثبت است و امیدواری بیشتری برای کسب نتایج خوب در اندونزی شکل گرفته است.

ثوری در مورد برنامه های آینده تیم ملی بوکس عنوان نمود: کادرفنی برنامه های خود را به ما اعلام نموده است و ما نیز کوشش خواهیم کرد نظر کادرفنی را در این خصوص تامین کنیم. در حال حاضر نیز تا حدود زیادی اردوی تدارکاتی مشترک با تیم ملی بوکس نیجریه به مراحل نهایی نزدیک شده است و به احتمال زیاد در 10 مردادماه با حضور این تیم در تهران این اردو برگزار خواهد شد. از یک ماه پیش مکاتبات خود را با نیجریه ای ها انجام دادیم و آنها برای حضور در تهران اعلام موافقت کردند و قرار است به زودی دعوتنامه خود را نیز برای آنها ارسال کنیم.

وی اضافه کرد: در صورتی که شرایط مهیا باشد و شورای برون مرزی با حضور تیم های آذربایجان یا ترکیه در کشور نیز موافقت کند به دنبال حضور یکی از این دو تیم در تهران و برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی هستیم.

رئیس فدراسیون بوکس در مورد شانس کسب مدال بوکس در بازی های آسیایی گفت: از مسابقات قزاقستان، بلغارستان، مغولستان و تایلند روند رو به پیشرفت ملی پوشان محسوس بوده است و علی رغم حضور در تورنمنت ها سطح بالاتر به نسبت گذشته نتایج قابل قبولی را کسب کردیم. تورنمنت جام تایلند یکی از مهمترین تورنمنت های ثبت شده در تقویم فدراسیون جهانی بوکس است اما عملکرد بازیکنان ما نشان داد ظرفیت کشورمان در تمام اوزان خوب است.

ثوری تاکید نمود: در این شرایط امیدواری ما نسبت به 2،3 ماه گذشته بیشتر شده است تا در بازی های آسیایی پیروز به کسب مدال شویم اما همانطور که می دانید بوکس رشته رکوردی نیست تا پیشاپیش با توجه به رکوردها از نتایج پیش بینی داشته باشیم. آنچه از شواهد و قرائن نشان می دهد، بازیکنان ما به اعتماد به نفس و آمادگی خوبی رسیده اند و ما را برای کسب مدال امیدوارتر نموده اند.

وی در مورد وضعیت تعداد سهمیه های رشته بوکس در بازی های آسیایی گفت: در رابطه با سهمیه های رشته بوکس در بازی های آسیایی باید با دید مثبت به شرایط نگاه کنیم. در حالی که در حال حاضر 50 روز تا بازی های آسیایی زمان باقی مانده است اگر بخواهیم به حواشی بپردازیم قطعا بوکس ایران آسیب خواهد دید. باید قبول کنیم بازی های آسیایی میدانی برای کسب تجربه نیست اما با این وجود نیز ما اعتقاد داشتیم با 5 تا 7 نفر در این مسابقات حضور داشته باشیم. دلیل این تصمیم ما نیز نگاه به المپیک 2020 و 2024 است اما نباید فراموش کنیم که بازی های آسیایی اندونزی نیز انعکاس خبری وسیعی دارد و باید به گونه ای عمل کنیم که تعداد نفرات ما با آسیب هایی همراه نباشد.

رئیس فدراسیون بوکس تاکید نمود: قاعدتا باید نفراتی به جاکارتا اعزام شوند که با نتایج خوب موجبات شور و نشاط را در جامعه ایجاد نمایند. ما نیز کوشش خواهیم کرد بهترین نفرات را به این رقابت ها اعزام کنیم و با توجه به این شرایط به تصمیم کارشناسی شده و عاقلانه کمیته المپیک و ستاد عالی بازی های آسیایی 2018 احترام می گذاریم و 3 نفر را به این مسابقات اعزام می کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 522

به "ثوری: به تصمیم کارشناسی کمیته المپیک احترام می گذاریم و 3 بوکسور را به اندونزی اعزام می کنیم، تابوی کسب مدال در سبک وزن را شکستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثوری: به تصمیم کارشناسی کمیته المپیک احترام می گذاریم و 3 بوکسور را به اندونزی اعزام می کنیم، تابوی کسب مدال در سبک وزن را شکستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید