جادوی رنگ سفید در طراحی آشپزخانه

به گزارش مجله پیکوشو، زمانی که صحبت از طراحی آشپزخانه به میان می آید، یک تعریف واحد مورد استفاده قرار می گیرد. آشپزخانه محلی است که از آن برای آشپزی و در برخی مواقع صرف غذا استفاده می گردد. استفاده از کابینت های سفید رنگ به بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه نیز یاری می نمایند. اگر تمایل دارید تنها از رنگ سفید برای طراحی آشپزخانه خود بهره ببرید، انتخاب میز و جایگاه سفید رنگ برای تکمیل این طراحی انتخاب مناسبی می باشد. در این جا به بیان ایده هایی در جهت طراحی آشپزخانه با استفاده از رنگ سفید می پردازیم. به کارگیری این ایده ها در طراحی آشپزخانه ای مدرن و منحصربفرد به شما یاری می نماید.

جادوی رنگ سفید در طراحی آشپزخانه

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

آیا تا به حال به طراحی آشپزخانه خود فکر نموده اید؟ آیا به دنبال روش هایی برای ایجاد یک آشپزخانه زیبا و به روز بوده اید؟ به عقیده بسیاری از طراحان، برای داشتن آشپزخانه ای که طراحی آن هیچ گاه قدیمی نگردد، بهترین راه استفاده از رنگ سفید می باشد. استفاده از رنگ سفید بسیار مجذوب نماینده می باشد. تاثیر رنگ سفید در آشپزخانه های کوچک بسیار چشمگیر می باشد و با هرگونه سبک از طراحی دکوراسیون داخلی هماهنگی دارد. این رنگ بدون ایجاد هرگونه هرج و مرجی باعث زیبایی هرچه بیش تر محیط می گردد.

رنگ سفید هیچ گاه قدیمی نمی گردد و حتی با وجود پنجره ای کوچک در آشپزخانه، فضایی روشن ایجاد می نماید. به علاوه استفاده از این رنگ، فضای کافی برای استفاده از سایر رنگ های تاثیرگذار را فراهم می نماید. استفاده از سایر رنگ ها در کنار این رنگ باعث ایجاد فضایی جذاب تر شده و یکنواختی فضا را در هم می شکند.

رنگ سفید نمادی از سبک مدرن و سنتی

بزرگترین مزیتی که استفاده از رنگ سفید در بر دارد، خاصیت استفاده از آن در طراحی های مدرن و سنتی می باشد. طیف های مختلف رنگ سفید از کرمی گرفته تا سفید براق می توانند احتیاج یک آشپزخانه کلاسیک که در آن از کابینت های چوبی استفاده شده است را بر آورده کند. هم چنین این رنگ در بین کسانی که به سبک مینیمالیست علاقه دارند نیز پر هوادار می باشد. به همین خاطر طراحان داخلی بیش تر از رنگ سفید برای طراحی آشپزخانه استفاده می نمایند.

انتخاب رنگ سفید برای کانتر آشپزخانه

بهترین پیشنهاد برای طراحی کانتر آشپزخانه استفاده از رنگ سفید می باشد. برای انتخاب کانتر می توانید از انواع متریال مورد نظر استفاده نمایید. پیشنهاد ما به شما استفاده از کانتر گرانیتی یا بتنی می باشد. کانترهایی از این دست در مقابل هرگونه خراشی مقاوم بوده و نگهداری از آن ها آسان می باشد. کانتر کوارتز نیز از جمله نمونه های مقاوم در برابر فرسایش شناخته می شوند. از این رو انتخاب کانتر کوارتزی انتخاب هوشمندانه ای می باشد.

بیشتر افراد به استفاده از سنگ مرمر سفید علاقه دارند. از سنگ مرمر بیشتر در طراحی کلاسیک استفاده می گردد و ظاهر بسیار زیبا و خیره نماینده ای نیز در بر دارد. اما به یاد داشته باشید که سنگ مرمر احتیاج به مراقبت های ویژه ای دارد. آن چه که امروزه به طور گسترده ای مورد استفاده قرارگرفته است، استفاده از شیشه های رنگی می باشد. این شیشه ها بسیار حساس بوده و به مراقبت زیاد احتیاج دارند.

کابینت سفید رنگ

استفاده از کابینت های سفید رنگ، هیچ گاه قدیمی نمی گردد و تقریبا در تمامی سبک های رایج می توان از آن ها استفاده کرد. بزرگ ترین مزیتی که این گونه کابینت ها دارند ظاهر مدن و در عین حال کلاسیک آن ها می باشد. به همین خاطر این گونه کابینت ها هیچ گاه قدیمی نمی شوند. بسیاری از طراحان خلاق در هنگام طراحی آشپزخانه از کابینت های سفید رنگ استفاده می نمایند. آن چه که باعث می گردد بیش تر طراحان از این رنگ برای کابینت استفاده نمایند، تطبیق پذیری آن ها با هرگونه رنگی می باشد.

سینک سفید رنگ

رنگ سفید بیش تر در ساخت سینک های روشویی مورد استفاده قرار می گرفت. آن چه که باعث شد از سینک سفید در آشپزخانه ها نیز استفاده گردد، ظاهر کلاسیک آن ها می باشد. سینک های سفید مقاومت بالایی ندارند و نگهداری از آن ها کمی سخت است.

جزیره آشپزخانه سفید رنگ

بسیاری از افراد بر این باورند که اگر از جزیره سفید رنگ در آشپزخانه ای که از کانتر سفید رنگ نیز برخوردار است استفاده گردد، فضا یکدست شده و چندان جذابیتی ندارد. اما بد نیست بدانید که جزیره ها از متریال مختلف ساخته شده اند و رنگ سفید آن ها باعث ایجاد نمای چشمگیر در آشپزخانه می گردد.

استفاده از بافت برای عمق بخشی به فضا

استفاده از بافت های مختلف در فضایی که تنها از رنگ سفید برای طراحی آن استفاده شده است، الزامی می باشد. استفاده از بافت های مختلف باعث جلب توجه می گردد و به آشپزخانه عمق می بخشد.

ترکیب فلز و رنگ سفید

یکی از بهترین انواع طراحی که می توان از آن در آشپزخانه استفاده کرد، ترکیب رنگ سفید و المان های فلزی می باشد. استفاده از فلزهای طلایی رنگ در کنار رنگ سفید نمای بسیار زیبایی ایجاد می نماید. استفاده از المان های فلزی شکل هزینه چندان زیادی در بر ندارد. استفاده از وسایل تزئینی باعث تکمیل این طراحی می گردد.

استفاده از دکور چوبی

اگرچه رنگ سفید نمای زیبایی در آشپزخانه به وجود می آورد، اما شاید باعث ایجاد سردی در محیط نیز گردد. برای رفع کردن این مشکل می توان از وسایل چوبی در کنار آن استفاده کرد. برای مثال شما می توانید از کفپوش چوبی، قاب پنجره چوبی شکل و یا کابینت های چوبی بهره ببرید. بعلاوه، چوب از انتخاب های هوشمندانه محسوب شده که مقاومت بالایی دارند و هیچ گاه قدیمی نمی شوند.

استفاده از وسایل رنگی

در کنار رنگ سفید می توانید از وسایل رنگی استفاده نمایید و آن ها را در قسمتی که در معرض دید است قرار دهید. برای مثال استفاده از رنگ قرمز بر روی کانتر سفید رنگ، نمای بسیار زیبایی ایجاد می نماید. از دیگر مزیت های استفاده از این روش این است که می توانید هر زمان که تمایل داشتید آن ها را از دکوراسیون حذف کنید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 685

به "جادوی رنگ سفید در طراحی آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جادوی رنگ سفید در طراحی آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید