خانم گل فوتبال ایران: در آسیا شگفتی خلق کردیم، نابرابری بین مردان و زنان فوتبال زیاد است

به گزارش مجله پیکوشو، افسانه چترنور می گوید تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان با نایب قهرمانی در جام باشگاه های آسیا شگفتی خلق کرد و در تاریخ فوتبال زنان ایران ثبت شد.

خانم گل فوتبال ایران: در آسیا شگفتی خلق کردیم، نابرابری بین مردان و زنان فوتبال زیاد است

به گزارش خبرنگاران، تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان برای اولین بار در مسابقه ای بین المللی شرکت کرد و به دومین دوره جام باشگاه های زنان آسیا اعزام شد.

سیرجان در این رقابت ها مقابل بنیادکار ازبکستان و گوکولام هند پیروز شد اما در آخرین ملاقات خود مقابل امان کلاب اردن باخت و عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد.

افسانه چترنور در خصوص عملکرد سیرجان در این مسابقات به خبرنگاران گفت: به نظر خیلی از کارشناسان فوتبال، ما شگفتی خلق کردیم و این عنوان برای فوتبال زنان ایران ثبت تاریخ شد.

او در خصوص عملکرد خود بیان نمود: با توجه به آسیب دیدگی جا مانده از اردوهای ملی به مدت یک ماه از هر تمرینی باز ماندم، اما بلافاصله از لحظه ای که مجوز تمرین به من داده شد، تمریناتم را با تیم و حتی اختصاصی با شدت ویژه ای شروع کردم. رسیدن به شرایط آرمانی برایم خیلی سخت بود اما می خواستم در خلق شگفتی بزرگ برای کشورم تاثیر گذار باشم. بنابراین کوشش زیادی کردم.

چترنور در خصوص گلی که از روی ضربه ایستگاهی به هند زد و انتشار زیادی در شبکه های مجازی داشت، گفت: بارها ضربات ایستگاهی ام را به گل تبدیل نموده بودم اما در آن لحظه چون خانواده ام بازی را زنده می دیدند و از آسیب دیدگی زهرا علیزاده ناراحت بودم، حتما باید برترین ضربه ایستگاهی خود را می زدم.

او به تبعیض بین فوتبالیست های زن و مرد ایران اشاره نمود و گفت: برابر نبودن و تفاوت زیادی بین قراردادهای زنان و مردان وجود دارد اما ما دختران فوتبالی به خاطر عشق و علاقمه مان با کوشش و پشتکار فقط رو به جلو پیش می رویم.

چترنور در خاتمه گفت: تمام بازخوردهایی که از طرف مردم در فضای مجازی گرفتیم، سراسر جامعه زنان را غرق شور و شعف ملی کرد که جا دارد از همه مردمی که برای مان دعا کردند و انرژی مثبت فرستادند، تشکر کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1923

به "خانم گل فوتبال ایران: در آسیا شگفتی خلق کردیم، نابرابری بین مردان و زنان فوتبال زیاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانم گل فوتبال ایران: در آسیا شگفتی خلق کردیم، نابرابری بین مردان و زنان فوتبال زیاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید