خبرنگاران آتش نشانان قزوینی 298 مورد نجات یافته را در عملیات های خود ثبت کردند

به گزارش مجله پیکوشو، قزوین- خبرنگاران- سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از اجرای 2 هزار و 257 عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در 6 ماه نخست امسال خبر داد و گفت: از این تعداد 777 مورد عملیات ها امداد و نجات بوده که 152مجروح ، 20 فوتی و 298 نجات یافته همراه بوده است.

خبرنگاران آتش نشانان قزوینی 298 مورد نجات یافته را در عملیات های خود ثبت کردند

قدیر موسی خانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: از مجموع عملیات های اجرا شده در نیمه اول امسال ، یک هزار و 480 مورد مربوط به اطفای حریق بوده که از این تعداد 27 نفر مجروح ، سه نفر نجات یافته و هفت نفر فوتی بودند.

وی گفت: آتش نشانان این سازمان علاوه بر انجام ماموریت در داخل سطح شهر در حوادث خارج از محدوده هم امداد رسانی کرده که جزو وظایف شهرداری نبوده است.

موسی خانی با بیان اینکه تعداد عملیات های امداد و نجات حدود دوبرابر عملیات های اطفای حریق است اضافه کرد: اطفای حریق منزل مسکونی، مراکز تجاری، مراکز صنعتی و کارخانجات تولیدی، حریق خودرو وحوادث مربوط به حبس شدن در آسانسور و تصادفات جاده ای بیشترین آمار حوادث را به خود اختصاص داده است.

این مسوول با اشاره به وقوع آتش سوزی ها در علف زارها و مراتع در ساعات مختلف شبانه روز اضافه کرد: با توجه به اینکه ماموران و خودروهای آتش نشانی مشخصی برای اطفای حریق در نظر گرفته شده، فراوانی این حوادث مشکلاتی برای عملیات نجات و حریق شهری ایجاد می کند.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت آتش نشانان در 955 مورد عملیات اطفای حریق مربوط به علف، علف زار، باغ و خرمن حضور یافتند که آمار بسیار بالایی محسوب می شود.

به گفته موسی خانی ،روزانه به طور میانگین 450 تا 550 مورد تماس تلفنی با سازمان برقرار می شود که 50 درصد آنها بی مورد تشخیص داده می شود.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با اشاره به آمار غرق شدگی در استان قزوین اظهار کرد: متاسفانه در 6 ماهه نخست امسال شاهد وقوع 25 مورد غرق شدگی در کانال های آب، رودخانه ها، سدها، دریاچه ها و منابع آبی استان بودیم.

وی اضافه کرد: روزانه به طور متوسط 14 عملیات توسط پرسنل این سازمان اجرا شده می شود ولی در اوایل تابستان تا 45 عملیات را نیز شاهد بودیم.

موسی خانی با اشاره به کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در آتش نشانی های قزوین، اضافه کرد: هم اکنون این سازمان دارای 200 نفر پرسنل است که از این تعداد 160 نفر نیروی عملیاتی هستند و استفاده از نیروهای داوطلب در کنار پرسنل آتش نشانی در شرایط فعلی لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه براساس استانداردهای جهانی هر 50 هزار نفر جمعیت نیازمند یک ایستگاه آتش نشانی است، شرح داد: این استاندارد در قزوین رعایت شده به طوری که هم اکنون هشت ایستگاه شهری و یک ایستگاه منفصل شهری وجود دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1260

به "خبرنگاران آتش نشانان قزوینی 298 مورد نجات یافته را در عملیات های خود ثبت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آتش نشانان قزوینی 298 مورد نجات یافته را در عملیات های خود ثبت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید