دریاچه سقالکسار گیلان

به گزارش مجله پیکوشو، دریاچه سقالکسار گیلان

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران به معرفی یکی از زیباترین دریاچه های ایران معروف به دریاچه سقالکسار گیلان می پردازیم که یکی از جاذبه های محبوب گردشگران و علاقمندان به مسافرت می باشد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر درباره این دریاچه زیبا بدانید.

دریاچه سقالکسار گیلان

سقالکسار روستایی از بخش مرکزی شهرستان رشت است که در استان گیلان ایران قرار گرفته است. این روستا در 15 کیلومتری جنوب شهر رشت در دهستان لاکان واقع شده است و از شهر رشت 16 دقیقه فاصله دارد.

در اطراف مزار آقا سید شریف در نزدیکی شهرستان شفت دریاچه های متعددی وجود دارد که دارای طبیعت بسیار زیبایی می باشد. یکی از بزرگترین این دریاچه ها (استخرها) سد خاکی سقالکسار می باشد که در نزدیک چماچاه و روستای سقالکسار واقع شده است و در تمامی فصول مسافران را به سمت خود جذب می نماید. آب دریاچه از ریزش های جوی و چشمه ساران منطقه تامین می گردد. ارتفاع دریاچه از سطح دریا 64 متر، طول دریاچه در حدود 600 متر و عرض آن 500 متر است. واژه سقالکسار به معنای محل آب خوردن پرندگان است. در گذشته پرندگانی مانند لک و سار به این روستا می آمدند و از چشمه موجود در آن آب می خوردند به همین دلیل این روستا سقالکسار نامیده شده است. مساحت این دریاچه 15 هکتار است.

برترین فصل سفر

سقالکسار در تمام فصول سال زیبایی های خاص خود را دارد؛ اما در بهار و تابستان و پاییز شلوغ ترین روز های خود را تجربه می نماید.

بهار: درختان تازه جوانه زده، باران های گاه و بیگاه و تازگی فضا، چیزهایی است که در سفر بهاری به سقالکسار نصیب تان می گردد.

تابستان: هوای گرم و مرطوب شمال در کنار این دریاچه هم حس می گردد اما باز هم گردشگران برای تماشا زیبایی ها راهی سقالکسار می شوند.

پاییز: از نظر بسیاری، در پاییز می توان زیباترین چهره سقالکسار را دید؛ وقتی هزار رنگ درختان در آب انعکاس می یابد و تصویری محشر می سازد.

زمستان: با وجود سرمای هوا باز هم بعضی ترجیح می دهند برای تماشا چهره زمستانی طبیعت راهی سفر شوند.

امکانات و تفریحات دریاچه سقالکسار گیلان

در سال های اخیر با ورود گردشگران به این دریاچه امکانات قابل توجه ای به منظور رفاه حال گردشگران و جهانگرد ها فراهم شده است. از جمله این امکانات می توان به امکان قایق سواری در دریاچه و چایخانه و سرویس بهداشتی که در خود روستای سقالکسار تدارک دیده شده است اشاره کرد. شما بعلاوه می توانید در روستای سقالکسار خانه اجاره نمایید و شب را در این روستای جهانگردی بگذرانید.

از چه مسیری به تماشا دریاچه سقالکسار گیلان برویم ؟

دسترسی به این روستا به وسیله 10 کیلومتری جاده جیرده، بعد از بقعه آقاسید شریف، روستای جهانگردی سقالکسار امکانپذیر است. بعلاوه از جاده قزوین به رشت، بعد از پلیس راه، تقاطع روگذر به سمت فومن، آقاسید شریف (که موزه میراث روستایی در این مسیر واقع شده است) از دیگر مسیرهای دسترسی است.

مسیر دریاچه سقالکسار گیلان برروی نقشه

منبع: تاپ تراول
انتشار: 22 مهر 1403 بروزرسانی: 22 مهر 1403 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2357

به "دریاچه سقالکسار گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه سقالکسار گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید