دویچه وله: آینده دولت مرکل مبهم شد

به گزارش مجله پیکوشو، یک پایگاه خبری آلمانی در گزارشی با بررسی نتایج انتخابات مجلس اروپا نوشت که نتایج حاکی از آن است که ستاره بخت حزب حاکم در آلمان رو به افول است.

دویچه وله: آینده دولت مرکل مبهم شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دویچه وله در گزارشی به بررسی انتخابات اخیر مجلس اروپا پرداخت و نوشت در انتخابات مجلس اروپا در آلمان طرفداران اتحادیه اروپا برنده هستند، اما ستاره بخت یک حزب بزرگ از این جناح در حال افول است که این می تواند به انحلال دولت ائتلافی آلمان بیانجامد.

در انتخابات مجلس اروپا در آلمان، اتریش و هلند راست گرایان پوپولیست، بر خلاف انتظار، به موفقیت خیره کننده ای دست نیافتند. این یک نتیجه مثبت انتخابات آخر هفته است.

نکته مثبت دیگر، افزایش شمار رای دهندگان در بسیاری از کشورهاست. علت این امر برجسته ساختن اهمیت انتخابات از جانب ناسیونالیست ها و طرفداران اتحادیه اروپا بود.

علاوه بر این آمار رای دهندگان زیر 30 سال نسبت به انتخابات دور گذشته افزایش چشمگیری داشت؛ سند دیگری برای اینکه به اروپا و این پرسش اهمیت داده می شود که چگونه می خواهیم با یکدیگر زندگی کنیم.

بیشترین آرای این گروه سنی را حزب سبزها کسب کرد که در مبارزات انتخاباتی موضوع حفاظت از آب و هوا را قبضه کرده بود، موضوعی که به آینده پیوند خورده است.

یکشنبه گذشته برای سوسیال دموکرات های آلمان روزی فاجعه بار محسوب می شود. آرای قدیمی ترین حزب دموکراتیک آلمان در انتخابات مجلس اروپا به زیر 16 درصد رسید.

اما این کل فاجعه نیست: روز یکشنبه هم زمان در ایالت برمن انتخابات مجلسی هم برگزار شد. در این ایالت در 73 سال گذشته سوسیال دموکرات ها حکومت می کردند، اما دوران آنها به پایان رسیده و برای نخستین بار یک مرد عضو حزب دموکرات مسیحی پیروز انتخابات شده است.

این شکست دوگانه پیامدهایی خواهد داشت، زیرا گواهی است بر اینکه این حزب به آخر خط رسیده و فقط می تواند از طریق نوسازی بنیادین امیدی به آینده داشته باشد.

در روزهای آینده در بروکسل نمایندگان بر سر این بحث و جدل خواهند کرد که کدام پست و مقام به کدام حزب برسد.

در آلمان اما بحث ها اساسی تر خواهند بود. در اینجا پرسش محوری این می تواند باشد که ائتلاف دولتی تا کی می خواهد خودش و ملت را عذاب دهد.

پس از انتخابات آخر هفته اخیر این احتمال وجود دارد که دوران مرکل پس از 14 سال، از بد حادثه توسط حزب مؤتلفش، یعنی حزب سوسیال دموکرات، به پایان برسد و در سال جاری انتخابات زودرس برگزار شود.

در این صورت انتخاباتی خواهیم داشت با پرسش های بی پاسخ فراوان و تنها یک امر مسلم: اینکه آنگلا مرکل دیگر پا به میدان رقابت نخواهد گذاشت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 279

به "دویچه وله: آینده دولت مرکل مبهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دویچه وله: آینده دولت مرکل مبهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید