دکوراسیون آبی، زرد و قرمز ترکیبی عالی برای ایجاد فضایی خاص

به گزارش مجله پیکوشو، کار با رنگ های متضاد در کنار هم یکی از وظایف چالش برانگیز برای هر طراح یا خانه داری است که قصد اجرای چنین طرح هایی را دارد. دکوراسیون آبی، زرد و قرمز را شاید بشود محبوب ترین سبک رنگ آمیزی متضاد، در میان خانه دارهای ایرانی و خارجی دانست. اما همانطور که گفته شد استفاده از این رنگ ها حتی به مقدار کم، تاثیر بسیار زیادی بر روی حال و هوای داخلی فضا می گذارد. از این رو در این مطلب تصمیم گرفتم یک طرح فوق العاده شیک را که از این سه رنگ متصاد و قوی در کنار هم استفاده می کند خدمت شما عزیزان معرفی کنم. لطفا تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

دکوراسیون آبی، زرد و قرمز ترکیبی عالی برای ایجاد فضایی خاص

یکی از اقداماتی که طراحان داخلی برای کاهش غلبه رنگ های قوی بر دکوراسیون انجام می دهند ایجاد فضاهای منفی با استفاده از رنگ های خنثی مثل سفید، خاکستری و مشکی است. رنگ های خنثی اثری دوگانه و بسیار مهم دارند. هم باعث بهتر دیده شدن رنگ های قوی می شوند و هم فرصتی برای چشمان بیینده فراهم می کنند تا استراحت کرده و دائم در معرض رنگ های قوی نباشد. دکوراسیون آبی، زرد و قرمز زیر دقیقا همین روش را به نحوی بسیار عالی پیاده کرده است.

آپارتمان مورد بحث ما با متراژ 138 متر مربع مساحت در شهر ایروان پایتخت کشور ارمنستان قرار گرفته که از همسایگان کشور خودمان محسوب می شود. در قسمت اتاق نشیمن یک مبل راحتی L سکشنال قرار گرفته و زیر آن، یک فرش مدرن با طرح مکعب های هندسی به رنگ سفید و آبی پهن شده است. زمینه این قسمت نیز دیوارهای آبی و قرمز هستند که اتاق نشیمن را از آشپزخانه و راهروی ورودی خانه جدا می کند.

رنگ قرمر دیوار ورودی خانه به وسیله یک میز تلویزیون شناور به اتاق نشیمن کشانده شده است. برای اینکه ترکیب رنگ ها کامل شود، یک عدد صندلی تک نفره به رنگ مشکی نیز در نشیمن قرار گرفته است.

نکته جالب بعدی در مورد این دکوراسیون آبی، زرد و قرمز میز جلو مبلی بیضی شکل و زیبای اتاق نشیمن است. رویه این میز جلو مبلی از جنس سنگ و به رنگ سفید بوده و بر روی پایه های فلزی با روکش طلایی قرار گرفته است.

صفحه جدید ما را دنبال کنید

دنبال می کنم

همانطور که در عکس زیر مشاهده می کنید، کفپوش چوبی نشیمن، وقتی به قسمت راهرو یا سرسرای خانه می رسیم، جای خود را به کفپوش سرامیکی با نقش های هندسی جالب می دهد. این تغییر کفپوش برای مرز بندی فضاها بسیار عالی عمل می کند. البته این کفپوش دوباره در قسمت آشپزخانه و اتاق خواب تبدیل به همان کفپوش چوبی نشیمن می شود. راهروی خانه را می شود جذاب ترین قسمت این آپارتمان زیبا دانست، سرامیک های طرح دار کفپوش در کنار دیوار و سقف رنگ آمیزی شده با آبی تیره و قرمز فضای بسیار جالبی را بوجود آورده است.

نقش ساعت های دیواری در زیباسازی دکوراسیون داخلی منازل

در آشپزخانه بیشتر شاهد حضور رنگ سفید هستیم. محیط خنثی آشپزخانه فقط توسط رنگ آبی تیره کابینت های دیواری و جزیره آشپزخانه عوض می شود. کابینت ها طراحی کاملا مدرن داشته و یکدست سفید هستند. رنگ صفحه روکابینتی نیز سفید با دانه های ریز خاکستری است. همین موضوع باعث شده رنگ روکابینتی اندکی تیره تر دیده شود. دیوار بین کابینت و پشت ظرقشویی نیز دقیقا از جنسی مشابه با روکابینتی استفاده می کند.

دوباره به اتاق نشیمن این دکوراسیون آبی، زرد و قرمز برمی گیردیم. در انتهای اتاق یک عدد میز غذاخوری دایره ای 6 نفره قرار داده شده که دارای صندلی هایی آبی رنگ و میزی یکدست مشکی است. جای میز غذاخوری طوری مشخص شده که مشرف به تراس بزرگ خانه باشد. دربی شیشه ای سرتاسری این تراس بزرگ را از خانه جدا می کند. برای حفظ محرمیت داخل خانه یک شید سفید برقی کل دیوار شیشه ای خانه را می پوشاند. این شید علاوه بر اجازه به ورود نور روز به داخل خانه، جلوی دید از بیرون را نیز می گیرد. همچنین دیزاین چراغ آویز بالای میز و رنگ آبی اطراف میز نیز در خور توجه است.

25 مدل کاشی بین کابینتی مسی با طراحی جدید و بسیار خاص

و در نهایت می رسیم به پلان خانه که طرح L دارد. البته بیشتر شبیه L برعکس است. در قسمت ورودی خانه به راهروی طول و درازی برمیخوریم که سه اتاق خواب بزرگ را در خود جای داده است. پس از عبور از سه اتاق خواب، به آشپزخانه و در نهایت به اتاق نشیمن و غذاخوری خانه در سمت دیگر پلان می رسیم. حمام و سرویس بهداشتنی نیز در انتهای راهرو، درست بین آشپزخانه و اتاق نشیمن قرار گرفته است. همانطور که متوجه هستید، نصف فضای خانه به اتاق خواب ها اختصاص داده شده است.

در ادامه برای اینکه تنوع طرح ها افزایش پیدا کند یک دکوراسیون آبی، زرد و قرمز دیگر هم به متراژ فقط 52 متر مربع، برای عزیزانی که قصد استفاده از این رنگ ها را دارند آماده کرده ام. موردی که تقریبا بین همه خانه ها مشترک است، استفاده وسیع از رنگ خنثی مثل مثل سفید و خاکستری برای متعادل کردن فضا است. اندازه فضا واقعا مهم نیست، حتی در آپارتمان های کمتر از 100 متر هم می شود از این رنگ های جذاب و قوی به شکلی موثر و خارق العاده استفاده کرد. شکل های زیر همین موضوع را نشان می دهند.

منبع: اتاق
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1467

به "دکوراسیون آبی، زرد و قرمز ترکیبی عالی برای ایجاد فضایی خاص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون آبی، زرد و قرمز ترکیبی عالی برای ایجاد فضایی خاص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید