روز جهانی گردشگری مبارک

به گزارش مجله پیکوشو، روز جهانی گردشگر هر سال مصادف با ششم مهر ماه (بیست و هفتم سپتامبر) است. این روز با هدف توسعه و تعمق آگاهی جوامع بین المللی از اهمیت صنعت توریسم و ارزش اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی این صنعت نام گذاری شده است. این رویداد جهانی در پی معرفی اهمیت صنعت توریسم و کمک های این صنعت برای مقابله با چالش های بین المللی است، چالش هایی که در نشست سازمان ملل با موضوع اهداف توسعه هزاره (سوم) تبیین شده است.

روز جهانی گردشگری مبارک

تاریخ نام گذاری این روز به سومین نشست شورای عمومی سازمان دنیای گردشگری در سال 1979 باز می شود. در این نشست تصمیم بر آن شد تا از سال 1980 روز 27 سپتامبر به عنوان روز دنیای گردشگری انتخاب شود، اهمیت و دلیل انتخاب این روز به دلیل مصادف شدن آن با تصویب اساسنامه سازمان دنیای گردشگری در 27 سپتامبر 1970 بود. تصویب این روز در واقع نقطه عطفی در صنعت گردشگری دنیا به شمار میرود. سالانه هر کشور میزبان نشست سازمان دنیای گردشگری در روز دنیای گردشگری است و کشور ما، ایران نیز در سال 2001 میزبان این نشست بود.

با رسیدن این روز، مراسم ها و نمایشگاه های مختلفی در دنیا برپا می شود که اغلب شرکت کنندگان آنها شرکت های گردشگری هستند. صنعت گردشگری نه تنها راه را برای معرفی جاذبه های گردشگری هر کشور به دنیا باز می نماید، تاثیر به سزایی در اقتصاد کشور و اشتغال جوامع نیز می گذارد. با سرمایه گذاری درست روی این صنعت و تقویت زیر ساخت ها آن می توان انتظار یک پایه اقتصادی محکم برای جامعه را داشت. صنعت گردشگری در دنیا با تحت تاثیر قرار دادن جوانب بسیاری با رشد روز افزون روبرو است. این صنعت در ایران از ظرفیت های بسیار بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است.

شرکت خبرنگاران نیز به عنوان یکی از شرکت های حوزه گردشگری با گرامی داشت روز دنیای گردشگری، این مناسبت را به تمامی همکاران و فعالان صنعت گردشگری تبریک عرض می نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2010

به "روز جهانی گردشگری مبارک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز جهانی گردشگری مبارک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید