فرایند نزولی شاخص کل متوقف شد، سبزی های ناپایدار در بورس

به گزارش مجله پیکوشو، به گزارش خبرنگاران، شاخص کل بورس در میانه آخرین روز معاملاتی هفته نسبت به روزهای قبل شرایط بهتری دارد و با حدود 3500 واحد رشد در میانه بازار در کانال یک میلیون و 296 هزار واحد قرار گرفته است. ارزش معاملات در حالی هنوز به 1300 میلیارد نرسیده که میانگین آن در هفته ای که گذشت نیز 3000 میلیارد تومان بود.

فرایند نزولی شاخص کل متوقف شد، سبزی های ناپایدار در بورس

در میانه بازار امروز اگرچه شیمیایی ها و فلزات اساسی با رشد روبروند اما خودرویی ها همچنان فشار فروش دارند. میدکو، فولاد و فملی بیشترین تاثیر مثبت و خودرو بیشترین تاثیر منفی را تا به این لحظه در شاخص کل ثبت کردند.

پیغام الیاس کردی، کارشناس بازار سهام در این مورد گفت: شرایط بازار طی چند هفته گذشته بر همین منوال بوده است. معمولا در طی هفته با افت روبرویم و چهارشنبه ها کمی از این فشار فروش کاسته می گردد. اما شرایط بازار حتی برای قدیمی ترها هم خسته کننده شده است.

مهمترین علت افت بازار؟

وی ادامه داد: مهمترین علت منفی بودن بازار این روزها بیش از هر چیز دیگری ارزش معاملات بسیار پایین است. بازار این روزها میانگین 3000 میلیارد را برای ارزش معاملات دارد و خب این رقم با 20 همتی که در سال گذشته تجربه کرد قابل مقایسه نیست.

الیاس کردی گفت: در شرایطی که بازار تا این حد کم عمق است عرضه اولیه داریم. برای مثال سغدیر که با قیمت بالا و با صف خرید عرضه شد فردای آن روز صف فروش شد.

این کارشناس در مورد مصوبه تازه سازمان بورس مبنی بر الزام شرکت های تولیدی به افشای جزئیات هزینه انرژی، نیز گفت: هر فرآیند و دستورالعملی که منجر به این گردد که خریدار و تحلیل گر دید بازتر و شفاف تری به سهم داشته باشد قطعا کار خوبی است. امیدوارم سازمان بورس فرایند شفاف سازی که در پیش گرفته را ادامه دهد.

وی اضافه نمود: اما بعضی از مسائل که بورس را تحت تاثیر قرار می دهد فراتر از این سازمان است. برای مثال قانون آزادسازی قیمت ها شبانه لغو و بازار را با افت روبرو می نماید. همه این ها به این علت است که سهامدار در کشور جدی گرفته نمی گردد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2018

به "فرایند نزولی شاخص کل متوقف شد، سبزی های ناپایدار در بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند نزولی شاخص کل متوقف شد، سبزی های ناپایدار در بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید