زنجان، پیشرو در تولیدات صنایع دستی فلزی کشور

به گزارش مجله پیکوشو، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: زنجان با سه رشته مسگری، چاقوسازی و ملیله سازی شهر پیشرو در زمینه تولیدات صنایع دستی فلزی در کشور است و رتبه اول تولیدات صنایع دستی فلزی را دارد.

زنجان، پیشرو در تولیدات صنایع دستی فلزی کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، یحیی رحمتی، روز گذشته در سخنرانی پیش از خطبه نماز آدینه زنجان با اعلام مطلب فوق ، اظهار کرد: مس، ملیله و چاقوسازی جز شناسنامه هنری شهر زنجان شناخته می شوند.

او ادامه داد: هم اکنون 1600 نفر در حوزه صنعت مسگری در استان زنجان مشغول بکارند ، اما در زمینه چاقو سازی ما برآنیم تا بتوانیم این محصول نامدار و با کیفیت ایرانی را در سبد محصولات مصرفی خانواده های ایرانی قرار دهیم تا انطور که باید و شاید صندلی خود را بیابد.

این مسئول با تاکید بر کوشش بر ثبت زنجان بعنوان شهر جهانی ملیله اعلام کرد: در سال گذشته زنجان بعنوان شهر ملی ملیله ثبت شد و ما تا اواسط تیرماه سالجاری پرونده ثبت جهانی را به شورای جهانی صنایع دستی ارسال خواهیم کرد تاب ا ثبت این شهر بعنوان شهر جهانی ملیله علاوه بر ثبت مالکیت معنوی این رشته به نام زنجان، بتوانیم از برند زنجان بعنوان شهر جهانی ملیله نیز برای حضور در بازارخای منطقه و جهانی بهره مند شویم.

سخنران روز گذشته نماز آدینه زنجان هنرمندان صنایع دستی را تاریخ نگار دانست و مطرح کرد: هنرمندان صنایع دستی تاریخ نگاران این مرز و بومند چراکه اشیاء به دست آمده در هر منطقه می توان به عمق فرهنگ ، تاریخ و تمدن آن منطقه پی برد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 335

به "زنجان، پیشرو در تولیدات صنایع دستی فلزی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنجان، پیشرو در تولیدات صنایع دستی فلزی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید