زیست فناوری به خدمات آزمایشگاهی رسید

به گزارش مجله پیکوشو، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، خدمات آزمایشگاهی یکی از حوزه هایی است که ارتباط تنگاتنگی با فناوری های زیستی دارد. بر همین اساس نیز شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا پیوند میان این دو حوزه را افزایش دهد.

زیست فناوری به خدمات آزمایشگاهی رسید

زیست فناوری علمی بین رشته ای است و در حوزه های گوناگونی همچون کشاورزی، مواد آرایشی و بهداشتی، غذا و دارو، محیط زیست، میکروبیولوژی، میراث فرهنگی و غیره کاربرد دارد. به همین دلیل یکی از عرصه های کاربردی در علوم آزمایشگاهی محسوب می شود. شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی در تلاش است تا با توسعه فعالیت کارگروه زیست فناوری، کاربرد این دو حوزه علمی را در تعامل با یکدیگر بیشتر کند.

قرار است ظرفیت کاربرد زیست فناوری در سه حوزه بیوتکنولوژی و میکروبیولوژی، بهداشت، غذا و دارو و میراث فرهنگی بیشتر شود. این کار به همت شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با تشکیل کارگروه زیست فناوری اتفاق می افتد.

شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فضایی است برای تعامل و تبادل اطلاعات و تجهیزات آزمایشگاهی در کشور. سقفی برای جمع شدن فناوران حوزه های مختلفی مانند زیست فناوری، علوم شناختی، نانو، شیمی، هوا فضا، معدن، محیط زیست، کشاورزی، گیاهان دارویی و غیره.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1493

به "زیست فناوری به خدمات آزمایشگاهی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیست فناوری به خدمات آزمایشگاهی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید