سامان دهی درخت کهنسال شاه توت حصار بجنورد

به گزارش مجله پیکوشو، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بجنورد از سامان دهی درخت کهنسال شاه توت روستای حصار در این شهرستان اطلاع داد.

سامان دهی درخت کهنسال شاه توت حصار بجنورد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، علی داوری روز شنبه 27 آذرماه 1400 با اعلام این خبر توضیح داد: سامان دهی محوطه اطراف درخت شاه توت حصار با همکاری شورای شهر و شهرداری بجنورد و شرایط این اثر طبیعی از حالت بحرانی خارج شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بجنورد با اشاره به تفاهم نامه فی مابین شورای شهر و شهرداری بجنورد و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، اضافه نمود: طرح تبدیل این منطقه به پارک در صورت موافقت در دستور کار قرار می گیرد.

داوری گفت: درخت کهنسال شاه توت در حاشیه روستای حصار شهرستان بجنورد در دل یک باغ تاریخی موسوم به باغ فواره قرار گرفته است که در زمان ناصرالدین شاه قاجار، به وسیله حاکم وقت منطقه، یارمحمد خان شادلو ایجاد شده است.

او در ادامه اضافه نمود: قدمت این درخت به حدود 200 سال پیش برمی شود و ویژگی های چون تاج پوشش، محیط تنه، قطر برابر سینه و سایر ویژگی های فنی آن را از سایر درختان شاه توت کشور متمایز می نماید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بجنورد در سرانجام گفت: درخت شاه توت حصار از نظر سن و زیباشناسی در جایگاه ویژه ای قرار گرفته است که باعث شده در تاریخ 1393/11/8 با شماره 229 به عنوان یک اثر طبیعی در لیست آثار ملی کشور به ثبت برسد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2027

به "سامان دهی درخت کهنسال شاه توت حصار بجنورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامان دهی درخت کهنسال شاه توت حصار بجنورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید