سرانه مصرف پوشاک ایران بالاتر از چین است

به گزارش مجله پیکوشو، خبرنگاران/اصفهان رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی نساجی استان اصفهان گفت: اتفاق خوشایندی در حال وقوع است که واردکنندگان صنعت نساجی تصمیم به صادرات از ایران به دیگر کشورها گرفته اند.

سرانه مصرف پوشاک ایران بالاتر از چین است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

حبیب الله شاه کرمی عصر امروز (سه شنبه سوم دی ماه) در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی و دومین نمایشگاه مُداکس (هنر، صنعت و مُد) در استان اصفهان، اظهار کرد: 9200 واحد صنعتی در اصفهان در حال فعالیت است و 2400 واحد مختص به صنایع نساجی است، همچنین 6000 هزار بافندگی در استان اصفهان در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: به طور کلی جامعه نساجی استان اصفهان، 117 هزار نفر را تحت پوشش خود قرار داده که عدد قابل توجهی است و باید در راستای بالا بردن این عدد کوشش کرد.

به گزارش خبرنگاران، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی نساجی استان اصفهان توضیح داد: 25 درصد اشتغال استان اصفهان به صنعت نساجی اختصاص دارد، همچنین اصفهان 40 درصد از کل صنعت نساجی کشور را در خود جای داده و به واسطه آن به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت میز نساجی کشور در این استان مستقر خواهد شد.

شاه کرمی با اشاره به پنج درخواست انجمن نساجی از وزیر صمت، گفت: انجمن نساجی برای بهبود فرایند فراوری درخواست هایی داشت که با چهار درخواست موافقت شد، از جمله این درخواست ها اعطای سوبسید به کشاورزان برای کشت پنبه و تخصیص مواد پتروشیمی به صورت عادلانه بین کارخانجات نساجی بود.

وی در مورد اعطای سوبسید به کشاورزانی که به کشت پنبه می پردازند، اضافه نمود: پنبه به سبب اینکه یکی از محصولات کشاورزی استراتژیک در کشور است دولت می تواند با پرداخت سوبسید، درصد فراوری پنبه کشور را افزایش دهد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی نساجی استان اصفهان اظهار کرد: اتفاق خوشایندی در حال وقوع است که واردکنندگان صنعت نساجی تصمیم به صادر کردن از ایران به دیگر کشورها گرفته اند.

شاه کرمی با بیان اینکه طبق آمار سرانه مصرف پوشاک در ایران بالاتر از چین است، گفت: با توجه به این آمار می توانیم صادرات قابل توجهی در دنیا داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 636

به "سرانه مصرف پوشاک ایران بالاتر از چین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانه مصرف پوشاک ایران بالاتر از چین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید