سفارش ساخت قطعات حوزه دفاعی به دانشگاه افزایش یافت

به گزارش مجله پیکوشو، اسماعیل خان میرزا در مصاحبه با خبرنگاران از 3-4 برابر شدن سفارش ساخت قطعات حوزه دفاعی اطلاع داد و اظهار کرد: درخواست های مشارکت و همکاری با این دانشگاه، غالباً در بخش طراحی و ساخت قطعات حوزه دفاعی از سوی دستگاه های مرتبط افزایش یافته و تقریباً سفارش ها 3 تا 4 برابر افزایش داشته است.

سفارش ساخت قطعات حوزه دفاعی به دانشگاه افزایش یافت

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط بورسیه تحصیلی نیوزیلند هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

مدیر دفتر توسعه فناوری، تجاری سازی و کارآفرینی دانشگاه علم و صنعت اضافه کرد: این سفارش ها که عمدتاً در حوزه فراوری قطعات های تک و مدیوم تک به دانشگاه ارائه شده با افزایش رو به رو بوده است.

خان میرزا با اشاره به یک نمونه از سفارشات که از سوی یکی از زیر مجموعه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، به دانشگاه علم و صنعت ارائه شده، گفت: این درخواست در مورد کاترهدهای (cutterhead) مربوط به دستگاه های TBM حفاری است که هم اکنون دانش فنی آن در دانشگاه حاصل شده و مراحل عقد قرارداد فراوری این محصول در حال اجرا است.

وی همچنین از طراحی و ساخت دستگاه سرنگ اینفلیتور (Inflator) به عنوان یکی دیگر از نمونه کارهای اجرا شده یاد کرد و گفت: از آنجا که احتمالاً در آینده این دستگاه سرنگ که برای جراحی های آنژیوپلاستی مورد استفاده قرار می گیرد نیز شامل تحریم خواهد شد، مراحل طراحی و بومی سازی فناوری آن توسط یکی از مجموعه های دانش بنیان دانشگاه علم و صنعت به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: علاوه بر افزایش سفارش هایی که به دلیل تحریم ها ارائه شده، با طراحی و استفاده از مکانیزم ها این اطمینان را به صنعت داده ایم که هزینه هایR&D را خودمان متقبل شویم و در مقابل، اگر محصولی که در این شرایط فراوری می کنیم، مشخصات مورد احتیاج آنها را داشت، آن را از ما خریداری نمایند. به این ترتیب علاقمندی صنایع به مشارکت با دانشگاه بر مبنای این فرمول، افزایش محسوسی داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 824

به "سفارش ساخت قطعات حوزه دفاعی به دانشگاه افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارش ساخت قطعات حوزه دفاعی به دانشگاه افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید