شرایط مطلوبی را برای گردشگران در مسیرهای دریایی فراهم می کنیم

به گزارش مجله پیکوشو، میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، شرایط مطلوبی را برای گردشگران در مسیرهای دریایی فراهم می کنیم.

شرایط مطلوبی را برای گردشگران در مسیرهای دریایی فراهم می کنیم

مهدی فرمهینی فراهانی، مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: آمادگی لازم و کافی برای ماههای پیش رو بهمن و اسفند و نوروز 1402 را در سازمان بنادر داریم. 2 هزار و 580 فروند شناور در سه حوزه مسافری، گردشگری و شناورهایی که حمل خودرو دارند، در ایام نوروز 1402 فعال هستند که در مجموع 20 هزار صندلی و حدود 2 هزار و 500 ظرفیت حمل خودرو را دارد، این شناورها در مسیرهای معین و مجاز تردد خواهند داشت.

او اضافه نمود: در نوروز 1401 حدود هفت میلیون تردد دریایی داشتیم که عدد قابل توجهی است. خوشبختانه بدون هیچ سانحه ای این ترددهای دریایی رقم خورد. در حوزه سفرهای دریایی برای نوروز 1402 یکی از اقداماتی که برای ما مهم است، موضوع ایمنی، بازدید و بازرسی شناورهای مسافری گردشگری است. بنا داریم تا قبل از تعطیلات این شناورها بطور کامل بازرسی شوند. خوشبختانه در سازمان بنادر نیز سال جاری برای اولین بار تسهیلاتی برای تعمیرات و سرویس شناورها در اختیارمان نهاده شد تا قبل از نوروز چندین فروند شناوری که احتیاج به تعمیر دارند را با تخصیص تسهیلات تعمیر کنیم.

فراهانی توضیح داد: تجهیز و پایانه های مسافربری از دیگر نکاتی است که در سفرهای دریایی برای آن برنامه ریزی کردیم و این پایانه ها در حال بروزرسانی است تا بتوانیم شرایط مطلوبی را برای مسافران و گردشگران فراهم کنیم. در حوزه مسیرهای دریایی نیز مسیرهایی که احتیاج به ایمن بودن دارند را برای مردم ایمن کردیم.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سال جاری هم بنا داریم در سازمان بنادر، جلسه های هماهنگی را با دست اندرکاران سفرهای حوزه دریایی برگزار کنیم. سال گذشته چنین جلسه هایی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گردید و سال جاری هم از افرادی که در این حوزه مرتبط هستند، دعوت می کنیم تا برای انسجام کارها دور هم جمع شوند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره اینکه وجوه اداره شده بر چه اساسی به افراد تخصیص داده می گردد؟ گفت: یکی از مهمترین مسائل در تسری حوزه های تفریحی، نوسازی ناوگان است. یعنی هر فردی که متقاضی گرفتن تسهیلات باشد این امکان برایش فراهم است که با یک طرح توجیهی به سازمان بنادر مراجعه و طرح را اعلام کند که برای مثال شناور در چه حوزه ای می خواهد فعالیت کند.

او در ادامه اضافه نمود: این تسهیلات با سود صفر درصد است و از افراد تقاضا دارم هر فردی احتیاجمند چنین تسهیلاتی است، به سازمان بنادر مراجعه کند.

فراهانی درباره اینکه در تعطیلات نوروز 1401 ترافیک شدیدی در منطقه بندر پل برای شناورهایی که کار انتقال خودروها را به قشم انجام می دادند، وجود داشت، از برنامه های سازمان بنادر در این زمینه و جلوگیری از این ترافیک برای نوروز 1402 گفت: در برخی از بنادر که در حوزه استحفاظی منطقه ها آزاد قرار دارند احتیاج به هماهنگی با دوستان در منطقه ها آزاد است تا بتوانیم بحث تسهیل رفت و آمدشان را فراهم کنیم. در این میان عوارض تردد شناورها هم مسئله ای است که احتیاج به همکاری دارد تا ضعف های طولانی مدت کاهش پیدا کند و مسافران به راحتی بتوانند در این مسیرها تردد نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 30 دی 1401 بروزرسانی: 30 دی 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2216

به "شرایط مطلوبی را برای گردشگران در مسیرهای دریایی فراهم می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط مطلوبی را برای گردشگران در مسیرهای دریایی فراهم می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید