شلوار ایربگ دار به بازار آمد!

به گزارش مجله پیکوشو، دو شرکت فرانسوی و سوئدی CX Air Dynamics و MoCycle در حال عرضه شلوار های ویژه دارای کیسه هوا برای موتورسواران هستند.

شلوار ایربگ دار به بازار آمد!

به گزارش پدال، شلوار های دارای کیسه هوا در حالت عادی تفاوتی با شلوار های معمولی ندارند، اما با وقوع حادثه باد می شوند و از زانوها، لگن و استخوان های موتورسواران محافظت می نمایند. استفاده از کیسه های هوای محافظ در مسابقات موتورسواری به امری معمول بدل شده است. بعلاوه در بعضی لباس های عرضه شده برای موتورسواران عادی نیز می توانیم شاهد کیسه های هوای ایمنی باشیم. اگرچه تاریخچه وجود چنین ویژگی هایی در لباس های موتورسواران به چند سال قبل بازمی گردد، اما نوآوری ها در زمینه شلوار های دارای کیسه هوا کمتر بوده است.

قطعاً وجود کیسه هوا در شلوار موتورسواران مهم به نظر می رسد، زیرا در بعضی تصادفات بخش های پایین تنه جزو اولین نقاطی هستند که با زمین برخورد می نمایند. حالا، اما این قضیه فرق می نماید و دو شرکت CX Air Dynamics و MoCycle نسخه های متنوعی از شلوار های موردبحث را فراوری نموده اند. کیسه های هوای داخل شلوار موردبحث با استفاده از کابل های ارتباطی بین شلوار و موتورسیکلت فعال می شوند و با تعویض حباب دی اکسید کربن می توان آن ها را دوباره شارژ کرد.

اولین نمونه از شلوار های محافظ بدن با نام CX Easyriders شناخته می گردد که در برابر آب مقاوم است و برای پوشیدن راحت روی لباس های رسمی موتورسوار طراحی می گردد. این شلوار ابعاد کوچکی دارد و می توان آن را داخل کلاه ایمنی نیز جای داد. شلوار های یاد شده از مواد منعطف و جاذب ضربه بیشتر در بخش زانو و لگن استفاده می نمایند و محافظت خوبی از بدن به عمل می آورند.

اگرچه شلوار یاد شده قیمت بالای 641 دلاری دارد، اما قطعاً ارزش حفاظت از جان موتورسوار را خواهد داشت. اگر علاقه ای به شلوار یاد شده ندارید می توانید گزینه دیگر از شرکت MoCycle را انتخاب کنید که کمی شیک تر به نظر می رسد. داخل شلوار جین این شرکت سیستم کیسه هوا قرار گرفته است که برای در نمونه نشان داده شده فقط به سمت زانو باز می گردد، اما نمونه های دیگر با محافظت بیشتر نیز فراوری شده اند. MoCycle در حال حاضر یک جفت شلوار یاد شده را با قیمت 445 دلار عرضه می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 30 بهمن 1401 بروزرسانی: 30 بهمن 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2232

به "شلوار ایربگ دار به بازار آمد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شلوار ایربگ دار به بازار آمد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید