صنعت نمایشگاهی به ارتقاء فراوری داخل و صادرات کالا یاری می نماید

به گزارش مجله پیکوشو، به گزارش خبرنگاران، هادی طاهرخانی عصر پنجشنبه در نشست هم اندیشی مدیران عامل شرکتهای نمایشگاهی کشور که در استانداری قزوین برگزار گردید اظهارداشت: نمایشگاه یک صنعت است اما هنوز ما را به عنوان یک صنعت نمی شناسند و دستگاههای خدمات رسان هزینه های خود مانند انرژی برق را بیشتر از تجاری محاسبه می نمایند.

صنعت نمایشگاهی به ارتقاء فراوری داخل و صادرات کالا یاری می نماید

وی اضافه نمود: در حمایت از کالای ایرانی شعار میدهیم اما در عمل اینگونه نیست و از شرکت نمایشگاهها که در راستای معرفی و رونق کالای ایرانی حرکت می نماید حمایت لازم صورت نمی گیرد.

طاهرخانی بیان نمود: امروزه صنعت نمایشگاهی نقش موثری در عرصه سیاست، اقتصاد و اوضاع اجتماعی، فرهنگی و هنری ایفا می نماید و بسیاری از کشورهای دنیا رسالتی مهم و چند جانبه برای این نمایشگاهها قائلند و برای بهره گیری و سرمایه گذاری در آنها برنامه ریزی مدونی دارند.

وی اظهارداشت: این صنعت می تواند در صادرات غیر نفتی هم موثر واقع گردد و با رعایت اصول بازاریابی و شناخت بازار می توان موفقیت در این عرصه بیشتر کرد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی قزوین یادآورشد: اگر حمایت استاندار نبود شرایط بحرانی داشتیم و ادامه فعالیت با چالش همراه می شد اما با برنامه ریزی و کوشش شبانه روزی توانسته ایم اهداف خود را پیاده کنیم.

وی اضافه نمود: از سال 77 زمان تاسیس تاکنون اقدامات خوبی شده و از سال 89 سایت جدید را فعال کردیم و امروز در فضایی به مساحت 1.5 هکتار توانسته ایم با برگزاری نمایشگاههای تخصصی و عمومی هزاران بازدید نماینده را به سوی خود جلب کنیم.

طاهرخانی گفت: در زمان برپایی نمایشگاه روزانه هزاران نفر از آن بازدید و خرید می نمایند و توانسته ایم به کسب و کار و اقتصاد استان رونق بخشیم.

وی اظهارداشت: برای توسعه نمایشگاه در فاز اول یک زمین 10 هکتاری تهیه شده که باید تکمیل شده و برای مشکل پارکینگ هم تدبیر گردد.

طاهرخانی اضافه نمود: در دوسال اخیر نمایشگاهای مختلفی برپا شده که اولین نمایشگاههای تخصصی شرکت های دانش بنیان، بانک ببمه بورس، پوشاک، کیف و کفش، خانه ایرانی، کالای ایرانی، نمایشگاه آفرود و کوهنوردی، ملزومات حج و سفر، اولین نمایشگاه بانوان، فروش آثار هنری و اکسپو، سونا و جکوزی، ورزش و سلامت و تناسب اندام، جشنواره های روستا و غذا، اقوام، برگزاری کنسرت، ازدواج آسان برنامه جشن رمضان، از جمله نمایشگاههای برپا شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 184

به "صنعت نمایشگاهی به ارتقاء فراوری داخل و صادرات کالا یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت نمایشگاهی به ارتقاء فراوری داخل و صادرات کالا یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید