عجیب ترین مغازه تهران؛ کفش کیلویی 2 تومن

به گزارش مجله پیکوشو، اطلاعات آنلاین نوشت: در گوشه بازار دست دوم فروشان سید اسماعیل تهران، مغازه نصرت الله، چیزدیگری بود.

عجیب ترین مغازه تهران؛ کفش کیلویی 2 تومن

نصرت الله زارع مرد معلولی که نیم قرن پیش شهرتی در میان دست دوم فروشان بازار تهران برای خود دست و پا نموده بود، در مغازه اش همه چیز داشت، اما مستعمل و کارنموده.

براساس گزارش روزنامه اطلاعات 2 مرداد 1352 این مرد که سرپرستی یک خانواه شلوغ را برعهده داشته، صبح ها در حاشیه خیابان ها از رهگذران اجناس دست دوم را یا می خریده و یا با اجناس نوی مقرون به صرفه تعویض می نموده.

مغازه او مجموعه کم نظیری از همه چیز شده بود. روی شیشه مغازه نوشته شده بود: همه چیز موجود است. از وسایل خانگی تا ملزومات اداری ، از لوازم شخصی تا پوشاک و کفش ، از لوازم یدکی خودور و موتور سیکلت تا لوازم ورزشی و تفریحی از برنج تا چایی و زعفران.

روش محاسبه قیمت در مغازه نصرت الله بسیار متنوع گزارش شده. از فروش کفش با وزن کردن تا اعتماد کردن به مشتری با جمله: هرچی دوست داری بده. گزارش با آرزوی نصرت الله تمام می گردد که 50 سال پیش قصد داشته که یک سوپرمارکت دست دوم فروشی در تهران احداث کند. آرزویی که در دنیایی مجازی به تحقق پیوست نه در بازار سید اسماعیل.

عکس: رشید ایلوج

منبع: فرارو
انتشار: 2 مرداد 1402 بروزرسانی: 2 مرداد 1402 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2293

به "عجیب ترین مغازه تهران؛ کفش کیلویی 2 تومن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین مغازه تهران؛ کفش کیلویی 2 تومن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید