قطر 28 بالگرد از ایتالیا می خرد

به گزارش مجله پیکوشو، قطر 28 فروند بالگرد نوع NH90 از شرکت لئوناردو ایتالیا خریداری می نماید. قرارداد خرید این بالگردها در نمایشگاه تجهیزات دفاع دریایی دوحه -دیمدکس 2018- با حضور وزیران دفاع دو کشور به امضا رسید.

قطر 28 بالگرد از ایتالیا می خرد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش تجارت نیوز، منابع خبری قطر روز پنجشنبه با اعلام این مطلب، افزودند؛ علاوه بر قرارداد خرید بالگرد، دو طرف دو قرارداد دیگر برای مسلح شدن هواپیماها به موشک های برد و خرید شبیه ساز هواپیما توافق کردند. این منابع به مبلغ قراردادها اشاره نکردند.

این نوع بالگرد ایتالیایی با حجم متوسط قادر به انجام ماموریت های مختلف در شرایط سخت است.

ششمین نمایشگاه تجهیزات دریایی دوحه (دیمدکس 2018) از روز دوشنبه هفته جاری با مشارکت 180 شرکت از 30 کشور دنیا شروع شد و دیروز چهارشنبه به کار خود سرانجام داد.

حضور شرکت های ترکیه ای در این نمایشگاه چشمگیر بود.

مقامات قطری اعلام کردند در جریان سه روز برپایی نمایشگاه 35 قرارداد به امضا رسید که سهم این کشور 20 قرارداد با شرکت های مختلف بود.

خرید هواپیماهای بدون سرنشین، ساخت پایگاه دریایی در شمال کشور، خرید قایق های نظامی تندرو، ناوهای جنگی و خودروهای زرهی بخشی از این قرادادها بود که امضای آن اعلام شد.

تمامی این قراردادها از سوی هلدینگ برزان به امضا رسید که 8 مارس سال جاری (17 اسفند 96) با هدف توسعه توانمندی های نظامی، سرمایه گذاری، صنایع دفاعی و فنآوری نظامی تشکیل شد.

این نمایشگاه 9 ماه پس از قطع رابطه عربستان، بحرین، امارات و مصر با قطر به اتهام حمایت از تروریسم، که دوحه آن را رد نموده است برگزار می گردد.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 571

به "قطر 28 بالگرد از ایتالیا می خرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر 28 بالگرد از ایتالیا می خرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید