قطع تجارت با چین صدها میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا ضرر می زند

به گزارش مجله پیکوشو، بر اساس مطالعات اتاق بازرگانی آمریکا اگر سرمایه گذاری در چین متوقف گردد یا دو کشور تعرفه ها را گسترش دهند شرکت های آمریکایی و اقتصاد این کشور صدها میلیارد دلار ضرر می نمایند.

قطع تجارت با چین صدها میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا ضرر می زند

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

طبق این تحقیق اگر سرمایه گذاران آمریکایی سرمایه گذاری خارجی مستقیم خود در چین را به نصف کاهش دهند، سود سالانه آنها می تواند 25 میلیارد دلار افت کند. در همین زمان کاهش این سرمایه گذاری به نفع رقیبان آمریکا خواهد بود، در حالی که با قطع کامل تجارت با چین فراوری ناخالص آمریکا به یک باره 500 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.

اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: جدا کردن این دو اقتصاد بزرگ بسیار هزینه بر خواهد بود. این دو اقتصاد هنوز روابط داخلی عمیقی با هم دارند. البته در این مطالعه اشاره شده است که قطع کامل و جامع روابط مالی این دو کشور دیگر غیرقابل تصور نیست.

در این تحقیق همچنین اشاره شده است که قطع کامل روابط تجاری دو کشور صدمات بزرگی به درآمد بخش های توریسم و آموزش وارد می نماید طبق این تخمین ها اگر اگر سرمایه گذاری چینی ها در توریسم و بخش آموزش آمریکا به نصف سطح قبل از پاندمی کاهش یابد، آمریکا سالانه بین 15 تا 30 میلیارد دلار در صادرات خدمات ضرر خواهد نمود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1529

به "قطع تجارت با چین صدها میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا ضرر می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع تجارت با چین صدها میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا ضرر می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید