ماسک شیر برای پوست

به گزارش مجله پیکوشو، شیر دارای ویتامین، کلسیم و آنتی اکسیدان است که با استفاده از آن به صورت ماسک صورت می توانید از فواید آن استفاده کنید. ماسک شیر به برطرف آکنه، تسکین التهاب و آفتاب سوختگی یاری می نماید. در ادامه به طور خلاصه به آن می پردازیم.

ماسک شیر برای پوست

شیر تازه سرشار از ویتامین B، کلسیم و سایر آنتی اکسیدان های قوی است و فواید زیادی برای پوست دارد. این ماده، می تواند به سلول های عمق پوست غذارسانی کند و موجب حفظ رطوبت آن در تمام روز گردد. در صورتی که پوست شما جوش می زند، ماسک شیر با لایه برداری از پوست، سبب می گردد تا جوش به تدریج ازبین برود و همچنین باعث تنگ شدن منافذ باز موجود در پوست می گردد. استفاده از شیر برای افرادی با پوست چرب، سبب می گردد تا چربی از منافذ پوست خارج گردد. این مطلب خبرنگاران اطلاعات بیش تری در رابطه با فواید ماسک شیر برای پوست در اختیار شما قرار می دهد.

پاک کننده طبیعی صورت

شیر، یک پاک کننده طبیعی فوق العاده خوب برای پوست است. این ماده تمام مواد موجود درون منافذ پوست را خارج می نماید و باعث جلوگیری از ایجاد جوش های سرسیاه، آکنه و موارد دیگر می گردد.

  • شیر را آهسته روی تمام پوست بمالید.
  • از یک تکه پنبه تمیز یا لیف بهره ببرید و به آهستگی شیر را با حرکات آرام دورانی روی صورت خود بمالید.

از دیدن مقدار آلودگی که از طریق پنبه پاک می کنید شگفت زده خواهید شد. این کار را هر روز انجام دهید تا صورتی نرم و بدون چربی داشته باشید.

افزایش رطوبت پوست با ماسک شیر

اگر پوست خشکی دارید که پوسته پوسته شده است، از این ماسک خانگی بهره ببرید تا پوست تان نرم گردد و سلول های مرده را ازبین ببرد.

  • تکه ای پنبه را به شیر آغشته کنید و روی تمام صورت خود بمالید.
  • اجازه دهید این ماسک 15 تا 20 دقیقه روی پوست باقی بماند.
  • زمانی که ماسک خشک شد، عضلات صورت خود را حرکت ندهید. این کار سبب کشیده شدن ماسک می گردد و خطوطی روی پوست ایجاد می نماید.
  • ماسک را با آب سرد بشویید.

درخشندگی پوست

با استفاده از ماسک شیر، می توانید تیرگی روی پوست و لکه های آن را رفع کنید. لاکتیک اسید موجود در شیر موجب روشن شدن پوست می گردد و یاری می نماید سلول های مرده سطح پوست ازبین برود.

مقداری شیر تازه را درون یک کاسه بریزید و حوله ای نرم درون ظرف قرار دهید. دستمال را بچلانید و روی پوست خود قرار دهید. می توانید از این ماسک سه بار در هفته قبل از حمام بهره ببرید تا نتیجه بهتری بگیرید.

تسکین آفتاب سوختگی و التهاب پوست

تکه ای پنبه یا دستمال نرم را به شیر سرد آغشته کنید و با آن آفتاب سوختگی پوست خود را تسکین دهید. شیر با ایجاد غشای پروتئینی نازک از پوست حفاظت می نماید و احساس آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.

از بین بردن جوش با ماسک شیر

ماسک شیر حاوی ویتامین هایی است که برای پوست بسیار خوب است. از این جمله می توان به ویتامین A اشاره نمود که خشکی پوست را ازبین می برد. همچنین شیر در از بین بردن آکنه موثر است. این ماسک از بین بردن چربی های اضافی و آلودگی، پوست را تمیز می نماید و میکروب هایی که به عنوان علت جوش شناخته می شوند، مبارزه می نماید.

تمیز کردن صورت

استفاده از ماسک جو و شیر تازه برای تمیز کردن پوست سبب می گردد تا مواردی مانند سلول های مرده اضافی، چربی، آلودگی و کثیفی از عمق منافذ پوست خارج گردد.

  • 1 قاشق غذاخوری جو آسیاب شده و 1 قاشق غذاخوری شیر تازه را با هم ترکیب کنید.
  • بعد از این که صورت خود را تمیز کردید، ماسک را روی صورت بگذارید و به آرامی با انگشتان روی تمام نواحی صورت بمالید.
  • اجازه دهید تا ماسک برای 15 دقیقه باقی بماند.
  • صورت را با آب سرد بشویید و خشک کنید.
منبع: پیام دلتا
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 857

به "ماسک شیر برای پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک شیر برای پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید