مراکز خرید اراک ، لذت سرگرمی و گردش برای استان مرکزی

به گزارش مجله پیکوشو، اراک یکی از شهرهای مهم ایران است که به عنوان مرکز صنعتی کشور شناخته می گردد. آب و هوای مناسب، سوغاتی های مجذوب کننده، غذاهای لذیذ محلی و جاذبه های دیدنی بی شمار از ویژگی های شاخص این شهر است که گردشگران را از سراسر ایران به خود جذب می نماید. بعلاوه مراکز خرید اراک هیچ مسافری را دست خالی باز نمی گرداند. در مطلب بازارگردی در اراک می خواهیم شما را با خرید در اراک آشنا کنیم پس خبرنگاران را دنبال کنید.

مراکز خرید اراک ، لذت سرگرمی و گردش برای استان مرکزی

مجموعه تاریخی بازار اراک

بازار اراک یکی از مهمترین و با ارزش ترین مراکز خرید اراک به شمار می رود که از قدمت بالایی برخوردار است. ساخت این اثر تاریخی به دوران قاجار باز می گردد و طاق های بلند و دیوارهای با طول هفت متر، هنر و معماری آن موقع را به رخ می کشند. بازار اراک از بخش های مختلفی نظیر حمام، کاروانسرا، مدرسه و مسجد تشکیل شده که بازدید از تمام مجموعه در یک روز امکان پذیر نمی باشد بعلاوه می توان گفت که تقریبا همه وسایل مورد احتیاج زندگی در این بازار پیدا می گردد. اخیرا تورهایی برای بازدید از این جاذبه تاریخی به راه افتاده و در طی این بازدید اطلاعاتی مانند تاریخ ساخت، نوع ساخت، کاربرد ها و کارکرد های هر اثر داده می گردد. این تورهای گردشگری نه تنها مردم را با جاذبه های تاریخی و پر ارزش شهر یا کشور خود آشنا می نماید بلکه باعث توسعه صنعت توریسم نیز می گردد. این بازار برای بازارگردی در اراک بسیار مناسب و ایده آل می باشد.

آدرس: شهرستان اراک، خیابان امام، بازار اراک

مجتمع تجاری گلستان

مجتمع تجاری گلستان از بزرگترین و مشهورترین مراکز خرید استان اراک به شمار می آید. گلستان در شش طبقه ساخته شده که چهار طبقه آن دارای 148 واحد تجاری می باشد و دو طبقه دیگر آن به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرد. در این 148 واحد در زمان خرید در اراک تمام لوازم و وسایل مورد احتیاج مردم اعم از پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، انواع عطر، کیف و کفش یافت می گردد.

آدرس: شهرستان اراک، بلوار کشاورز، مجتمع تجاری گلستان

مجتمع تجاری خاتم

یکی از بزرگترین و شلوغ ترین مراکز خرید در شهرستان اراک مجتمع تجاری خاتم است که نزد مردم به علت قیمت های مناسب از محبوبیت زیادی برخوردار است. جالب است بدانید که این مجتمع از هشت طبقه ساخته شده که تنها دو طبقه آن تجاری است و مابقی به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید لذت خرید اجناس یک با قیمت مناسب را در پاساژ خاتم تجربه کنید.

آدرس: شهرستان اراک، خیابان امام، مجتمع تجاری خاتم

پاساژ اسلامی اراک

پاساژ اسلامی اراک از کهن ترین مراکز خرید این شهرستان به شمار میرود که از دو طبقه تشکیل شده است. در طبقه اول آن انواع پوشاک و در طبقه دوم علاوه بر پوشاک، وسایل ورزشی نیز یافت می گردد که تمام اجناس آن برند هستند. ساکنین این شهرستان بیشتر وسایل ورزشی مورد احتیاج خود را از همین پاساژ تامین می نمایند.

آدرس: شهرستان اراک، خیابان عباس آباد، میدان شهدا، ابتدای خیابان شهید بهشتی، پاساژ اسلامی اراک

پاساژ امیرکبیر

پاساژ امیر کبیر جز معروف ترین مراکز در زمان خرید در اراک است که مردم برای تهیه بسیاری از لوازم مورد احتیاج خود از جمله پوشاک، کیف و کفش به آن مراجعه می نمایند البته بیشتر وسایل و لوازم موجود در پاساژ جوان پسند می باشد و بیشتر مراجعه نمایندگان آن نوجوانان هستند. در سفر خود هرگز خرید کردن از این پاساژ را نباید فراموش کنید.

آدرس: شهرستان اراک، خیابان مخابرات، پاساژ امیرکبیر

مجتمع تجاری ملاقات

مجتمع تجاری ملاقات از آن دسته مراکز خریدی است که خانم ها علاقه زیادی به آن دارند. شما می توانید انواع و اقسام لباس های مجلسی را در این مجتمع پیدا کنید. همینطور زیور آلات، لوازم آرایشی، بهداشتی و انواع عطرها. این مجتمع از مراکز خرید اراک در زمان بازارگردی در اراک می باشد.

آدرس: شهرستان اراک، خیابان ملک، مجتمع تجاری ملاقات

منبع: همگردی
انتشار: 2 بهمن 1401 بروزرسانی: 2 بهمن 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2218

به "مراکز خرید اراک ، لذت سرگرمی و گردش برای استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز خرید اراک ، لذت سرگرمی و گردش برای استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید