مرمت خانه ملا آقا جان الیفی در کازرون

به گزارش مجله پیکوشو، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کازرون گفت: مرمت معماری خانه ملا آقا جان الیفی به منظور تبدیل به مجموعه گردشگری و موزه محلی در این شهرستان شروع شد.

مرمت خانه ملا آقا جان الیفی در کازرون

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان در تهران با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، محمدجواد جوکاری 23 بهمن ماه 98 اظهار کرد: دهکده گردشگری الیف در بخش کنارتخته و کمارج به لحاظ دارا بودن جاده های طبیعی، پوشش گیاهی یکپارچه (بادام وحشی) و چشم اندازهای بکر بسیار و آثار تاریخی ازجمله غار طبیعی تاریخی هفت تن، قبرستان های تاریخی، معماری بومی، زبان و گویش خاص ازجمله روستاهای هدف گردشگری کازرون به شمار می رود.

او با اشاره به عملیات پروژه مرمت معماری کله واری خانه ملاآقاجان الیفی برای ایجاد اشتغال پایدار، رونق صنعت گردشگری و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر، افزود: اعتبار این پروژه بالغ بر 600میلیون ریال (از اعتبارات توسعه گردشگری دهیاری الیف) برای مرمت، استحکام بخشی، دیوارکشی، نصب درب و پنجره و تأسیسات آب و برق و به منظور تبدیل این خانه به مجموعه گردشگری کله واری و موزه محلی، با همکاری اهالی و همت دهیاری این روستا است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان افزود: بنای مذکور با مساحتی بالغ بر 700 مترمربع و زیربنای 220 مترمربع توسط وارثین مرحوم آقاجان الیفی از بزرگان، دلیرمردان و کدخدای الیف که در بین اهالی و روستاهای اطراف و شهر از احترام ویژه ای برخوردار بوده برای تبدیل به مجموعه گردشگری اهدا و به تملک دهیاری این روستا در آمده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 789

به "مرمت خانه ملا آقا جان الیفی در کازرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت خانه ملا آقا جان الیفی در کازرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید