معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت عنوان نمود؛ در آستانه 40 سالگی انقلاب؛ رونمایی از 40 محصول دانش بنیان در حوزه سلامت

به گزارش مجله پیکوشو، ملک زاده گفت: در آینده نزدیک و در 40 سالگی انقلاب اسلامی از 40 محصول مهم دیگر دانش بنیان رونمایی خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت عنوان نمود؛ در آستانه 40 سالگی انقلاب؛ رونمایی از 40 محصول دانش بنیان در حوزه سلامت

به گزارش خبرنگار ، رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در مراسم رونمایی از 6 محصول دانش بنیان حوزه سلامت با تاکید بر اینکه مراحل فراوری این 6 محصول در داخل کشور اجرا شده است، گفت: براساس آزمایش های مختلف در مراحل متعدد و مطالعات تحقیقاتی که بر روی انسان اجرا شده است، تعیین شد که این داروها در درمان بسیار موثر هستند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، شربت خوراکی ژل رویال از گروه محصولات طب سنتی را یکی از 6 محصول دانش بنیان معرفی کرد و گفت: این شربت برای تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش ضعف و خستگی و درمان سرطان فراوری شده است.

وی اضافه نمود: داروی دیگری که امروز رونمایی شد، ژل تزریق داخل مفصل هیالورونیک اسید در دو دوز از گروه محصولات دارویی است و سومین محصول نیز، پانسمان زخم بیولوژیک از گروه محصولات ملزومات پزشکی بیولوژیک برای درمان زخم بستر است، سبوسفوویر و گلاداس توویر دو ترکیب از گروه ماده اولیه داروی درمان هپاتیت C چهارمین داروی رونمایی شده است که تا امروز، ماده اولیه این دارو از خارج از کشور وارد می شد و در حال حاضر، موفق به فراوری ماده اولیه آن در داخل کشور شده ایم.

شناسایی 56 استارت آپ دیجیتال سلامت و 95 استارت آپ سلول های بنیانی

ملک زاده گفت: در حال حاضر 56 استارت آپ سلامت دیجیتال، 95 استارت آپ حوزه سلول های بنیانی، 25 استارت آپ حوزه ژنتیک شناسایی شده اند و با شناسایی 52 شرکت دانش بنیان صادراتی، جلساتی متعدد برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار انجام گرفته است.

ملک زاده اضافه نمود: 15 آزمایشگاه آکرودیته برنامه تجهیز شده است و حمایت از آنها را برای اخذ صدور مجوز CE از شرکت های معتبر اروپا انجام و همچنین کمیته فناوری بین وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری برای توسعه محصولات دانش بنیان تشکیل شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تأکید کرد: سامانه معرفی شرکت های دانش بنیان برای تکمیل زنجیره همکاری نزدیک دانشگاه های علوم پزشکی و سایر علوم پزشکی در توسعه فناوری های سلامت راه اندازی شده است و تأکید جدی بر اخذ جوازنامه های استاندارد و فراوری محصول با کیفیت بالا داریم.

رتبه 65 ایران در حوزه فناوری جهان

وی گفت: حمایت از بازارسازی محصولات دانش بنیان با رونمایی از فراوریات در وزارت بهداشت 10 پله ارتقا پیدا نموده است و ایران رتبه 65 را در حوزه فناوری جهان دارد.

ملک زاده اضافه نمود: شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های دانشگاهی در صندوق های نوآوری از آنها حمایت می گردد که این حمایت ها به صورت وام با سود کم و مدت پرداخت بالاست و این گونه اقدامات در راستای فراوری محصول صنعتی از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های دانشگاهی در حوزه سلامت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 169

به "معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت عنوان نمود؛ در آستانه 40 سالگی انقلاب؛ رونمایی از 40 محصول دانش بنیان در حوزه سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت عنوان نمود؛ در آستانه 40 سالگی انقلاب؛ رونمایی از 40 محصول دانش بنیان در حوزه سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید