معاون سازمان محیط زیست: کمبود منابع آبی از موانع افزایش تولید است

به گزارش مجله پیکوشو، تهران (پانا) - معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت در مناطق کم آب مانند استان یزد کمبود منابع آبی از موانع افزایش تولید است و رفع این مانع از کارهای ارزنده صنعتی است.

معاون سازمان محیط زیست: کمبود منابع آبی از موانع افزایش تولید است

به گزارش ایرنا، مسعود تجریشی در مراسم افتتاح سیستم بخار آب با هدف کاهش مصرف آب در میبد یزد اضافه نمود: پروژه بهره برداری شده شرکت کاشی میبد که در یک فرآیند صنعتی مصرف منابع آبی را در منطقه ای کم آب کاهش می دهد، طرح و پروژه ای ارزشمند و ماندگار است.

وی در ارتباط با آلایندگی شرکت های صنعتی میبد گفت: پایش صنایع از سوی مدیریت استان یزد با استفاده از دوربین ها و به دنبال آن تفکیک صنایع آلاینده، ایجاد تحول در استفاده از فناوری نوین است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست شرح داد: آلایندگی صنایع میبد به ذراتی بازمی شود که با خروج از دودکش ها در هوا پراکنده می شوند و با پایش در فرآیند تولید می توان میزان بخار آبی که ذرات رسوب را خارج می کند و همچنین میزان مصرف آب به عنوان ماده ای ارزشمند را کنترل کرد.

وی درارتباط با سنگ شکن ها گفت: متمرکز کردن سنگ شکن ها دریک مکان و با استفاده از روش های کنترلی می تواند از پخش شدن ذرات جلوگیری کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد هم در این مراسم گفت: صنعت کاشی و فولاد در استان فرایند افزایشی و مورد استقبال سرمایه گذاران را تا به حال داشته است و با توجه به نیاز استان به وجود واحدهای صنعتی باید در یک برنامه راهبردی از ایجاد محدودیت درمسیر فعالیت و پیشرفت آنها جلوگیری کرد.

محسن صادقیان یادآور شد: با توجه به کمبود آب و مسائل زیست محیطی ، پهنه هایی برای ایجاد واحدهای صنعتی برای جلوگیری از تجمیع واحدهای صنعتی تعریف شده ، همچنین اجرای طرح های صنعتی کاهش مصرف آب با بازیابی و ایجاد سیستم های غبارگیر دنبال شده است.

مدیر شرکت کاشی مجری پروژه کاهش مصرف آب با ایجاد سیستم بخار نیز به تعریف 2 یونیت استحصال آب برای هر کدام از اسپری درایرها اشاره کرد که به دنبال آن باعث استصحال 50 تا 60 درصد خروجی آب اگزوز و برگرداندن آن به صنعت می شود.

علی تعیین صمدانی اضافه نمود: این پروژه مصرف آب را به نصف کاهش می دهد و تا به حال با داشتن مخارج جنبی دیگر بیش از 3 میلیارد تومان ، هزینه داشته است.

وی گفت: این طرح قابل استفاده برای همه مجموعه شرکتهای کاشی است.

38 کارخانه کاشی و سرامیک با 12 هزار نیرو در میبد فعال است و حدود 60 درصد محصول مورد نیاز کشور را تامین می کند.

مرکز شهرستان 106 هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1480

به "معاون سازمان محیط زیست: کمبود منابع آبی از موانع افزایش تولید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون سازمان محیط زیست: کمبود منابع آبی از موانع افزایش تولید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید