هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی

به گزارش مجله پیکوشو، سلام نو: منطقه آزاد کیش در جنوب ایران و شهرستان بندر لنگه در استان دیدنی هرمزگان واقع شده است و مسافران زیادی دوست دارند از هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی مطلع شوند. قبل از هر اطلاعاتی بهتر است از آب وهوای کیش در فصول مختلف مطلع شویم تا برای سفر با ماشین شخصی آسایش و راحتی بیشتری را تجربه کنیم. کیش زیبا دارای اقلیم گرم و مرطوب با ساعات آفتابی زیاد نسبت به دیگر جزایر منطقه است و به همین جهت در فصل های متفاوت دمای آن بین گرم و خیلی گرم در تغییر و نوسان است.

هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی

هزینه سفر به کیش با توجه به فصل

هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی در فصل بهار به رفتن در پیک سفر ربط پیدا می نماید، در صورتیکه در اوایل بهار و تعطیلات نوروز به کیش سفر کنید طبیعی است که هزینه سفر بیشتری خواهید داشت چرا که این بازه زمانی از جمله زمان های مناسب برای سفر به کیش است. این در حالی است که با نزدیک شدن به اواسط بهار و بعد از آن تابستان، هزینه سفر به این جزیره به علت رطوبت بالا و دمای خیلی گرم هوا به نسبت کم می گردد و مجدد در فصول سرد سال نظیر پاییز و زمستان که کاهش دما را شاهد هستیم، حجم مسافر و جهانگرد به کیش افزایش پیدا می نماید و به همان نسبت هزینه سفر زیاد می گردد.

سفر به کیش به وسیله ماشین شخصی

هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی ثابت نیست و با توجه به عوامل مختلف، متغیر است. برای رفتن به کیش به وسیله ماشین شخصی ضروری است تا مسافران و جهانگردان خود را به یکی از سه بندر لنگه، آفتاب یا چارک برسانند تا بعد از آن به وسیله شناور حمل خودرو و لندیکرافت به جزیره کیش دسترسی پیدا نمایند. لازم به ذکر است که هزینه حمل خودرو از بنادر چارک، لنگه و آفتاب به علت دوری و نزدیکی به کیش فرق دارد و ورودی خودرو به کیش برای بازه 5 روزه مشخص می گردد و بعد از پنج روز برای هر روز اضافه مبلغی جداگانه پرداخت می گردد.

انتخاب بندر مبدأ و سفر با ماشین شخصی به کیش

برای تخمین هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی احتیاج است تا از مبلغ و مدت زمان حمل خودرو و مسافر از هر یک از سه بندر چارک، لنگه و آفتاب اطلاعات دقیقی کسب گردد. مدت زمان سفر دریایی پیش رو به وسیله شناور مخصوص حمل خودرو به همراه مسافر از بندر آفتاب 1 ساعت، از بندر چارک 2.5 ساعت و از بندر لنگه 4 ساعت است این در حالی است که مدت زمان جابه جایی دریایی به وسیله شناور مسافری از بندر آفتاب 0.5 ساعت، از بندر چارک 1 ساعت و از بندر لنگه 2.5 ساعت است.

خالی از لطف نیست بدانیم بندر آفتاب با کیش 18 کیلومتر، بندر چارک 32 کیلومتر و بندر لنگه 93 کیلومتر فاصله دریایی دارد و با توجه به تعداد شناورهای موجود در این سه بندر و در نظر گرفتن فاصله هر یک تا جزیره کیش، پیشنهاد می گردد از بندر چارک که تعداد شناورهای مطلوب و فاصله نسبتا مناسب با کیش دارد به این جزیره دسترسی پیدا کنید تا معطلی کمتری را حین سفر با ماشین شخصی در این جابه جایی ها تجربه کنید.

چند نکته ساده برای هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی بهتر است در نظر گرفته گردد:

  • همراه داشتن اصل و کپی کارت خودرو، گواهینامه راننده و برگ معاینه فنی همراه باشد.
  • برگه کاپوتاژ (برگه مجوز گمرکی خروج خودرو از سرزمین اصلی) تا برگشت از سفر همراه باشد.
  • پیش از ورود به شناورها باک خودرو پر گردد تا در زمان شلوغی جایگاه های سوخت با مسئله کمبود بنزین روبه رو نشوید.
  • در صورتیکه با خودرو فراوری داخلی سفر می کنید احتیاط بیشتری به خرج دهید چرا که در جزیره کیش نمایندگی خودروهای داخلی وجود ندارد.
  • به سرعت مجاز در کیش (حداکثر 60 کیلومتر) توجه گردد.
منبع: دیجیاتور
انتشار: 22 شهریور 1401 بروزرسانی: 22 شهریور 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2157

به "هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید