پوتین و اردوغان درباره آتش بس قره باغ رایزنی کردند

به گزارش مجله پیکوشو، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، کاخ کرملین از مکالمه تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای، پیرامون اجرای آتش بس قره باغ اطلاع داد.

پوتین و اردوغان درباره آتش بس قره باغ رایزنی کردند

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا در شمال با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

اردوغان در این گفتگوی تلفنی ابراز امیدواری کرد که مرکز مشترکی که برای رصد اجرای آتش بس دایر شده است، در کوتاه ترین فرصت ممکن عملیاتی گردد.

پوتین نیز همتای ترکیه ای را در جریان جزئیات اقدامات صلحبانان روسی در قره باغ قرار داد.

براساس این گزارش، به ابتکار روسیه، حدود دو هفته قبل، سندی برای تحقق آتش بس کامل در منطقه درگیری قره باغ کوهستانی به امضای الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان رسید و ارتش مسکو وظیفه صلحبانی و تحقق آتش بس را به عهده گرفت.

ترکیه در حالی اصرار به مشارکت در کنترل آتش بس دارد که روسیه با حضور صلحبانان این کشور برای نظارت بر فرایند اجرای توافق نامه مخالف است.

اردوغان حین تماس تلفنی با پوتین، به او پیشنهاد داد چنانچه شمار بیشتری از کشورهای منطقه به فرایند اجرای آتش بس بپیوندند؛ شانس بیشتری برای پیشبرد توافق وجود خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1328

به "پوتین و اردوغان درباره آتش بس قره باغ رایزنی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین و اردوغان درباره آتش بس قره باغ رایزنی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید