چگونگی پیگیری برنامه های تیم ملی بسکتبال پس از تعویق المپیک

به گزارش مجله پیکوشو، به گزارش خبرنگاران، فدراسیون بسکتبال پیش از این خردادماه را زمان آغاز اردوی تیم ملی برای آماده سازی حضور در المپیک تعیین کرده بود ضمن اینکه طبق دعوتنامه دریافتی از کشورهایی مانند چین، ژاپن و اسپانیا، حضور در تورنمنت های بین المللی این کشورها را به عنوان بخشی از مراحل آماده سازی ملی پوشان تصویب کرده بود.

چگونگی پیگیری برنامه های تیم ملی بسکتبال پس از تعویق المپیک

این در حالی است که بحران جهانی کرونا نه تنها موجب لغو برگزاری این تورنمنت ها در زمان مقرر شده بلکه تعویق یک ساله بازی های المپیک را هم به همراه داشته است. با این اوصاف قاعدتاً تغییراتی در برنامه های آماده سازی تیم ملی بسکتبال برای دومین حضور در المپیک و چگونگی اجرای آنها ایجاد خواهد شد.

رامین طباطبایی در گفتگو با خبرنگاران در این زمینه تبعیت از دستورالعمل های فدراسیون جهانی و ستاد مبارزه با کرونا را مبنای چگونگی پیگیری فعالیت ها بیان کرد.

وی با اشاره به ایمیلی که فدراسیون جهانی بسکتبال برای فدراسیون ایران ارسال کرده و تأکیدی که بر تصمیم گیری این نهاد بر مبنای شرایط کرونایی شده است، گفت: فیبا در ایمیل ارسالی به ایران که برای دیگر کشورهای عضو نیز ارسال شده است تاکید کرده که فعلاً در مورد هیچ یک از رویدادهای مصوب در تقویم خود و در کل چگونگی پیگیری مسابقات بین المللی در سطح قاره های مختلف تصمیم گیری جدیدی نشده است. مسئولان فیبا هرگونه تصمیم گیری در این زمینه را به آینده و لحاظ کردن شرایط کرونا در جهان موکول کرده اند.

رئیس فدراسیون بسکتبال شرح داد: فدراسیون ایران همچون دیگر کشورها تابع دستورالعمل های فدراسیون جهانی بسکتبال است. تا زمانیکه این دستورالعمل ها در اختیارمان قرار نگیرد در واقع نمی توانیم اقدام قابل توجهی در مورد تیم ملی و برنامه های آماده سازی این تیم داشته باشیم.

طباطبایی تاکید کرد: تورنمنت هایی که قرار بود تیم ملی بسکتبال ایران در آنها حضور داشته باشد لغو و به زمان دیگری موکول شده است. البته هنوز زمان جدید این تورنمنت ها تعیین نشده اما به طور حتم کشورهای میزبان بر اساس دستور العمل فیبا اقدام به برنامه ریزی مجدد در مورد برگزاری تورنمنت های خود می کنند. بعد از آن هم ما باید برای حضور دوباره در این تورنمنت ها و در کل مصوب کردن برنامه های برون مرزی برای تیم ملی وارد رایزنی شویم. به همین دلیل است که می گویم منتظر دستورالعمل فیبا هستیم.

وی با اشاره به اینکه در بُعد داخلی هم دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا در ورزش تعیین کننده چگونگی ادامه کار و فعالیت هاست، گفت: فعلاً که تا انتها فروردین ماه هیچ فعالیتی در ورزش صورت نمی گیرد و برای بعد از آن هم این ستاد باید تصمیم گیری کند. بر اساس تصمیم این ستاد در مورد چگونگی پیگیری لیگ برتر که در مرحله پلی آف متوقف شد و دیگر فعالیت های داخلی تصمیم گیری می کنیم تا به طبع آن بتوانیم در مورد تیم ملی و برنامه های این تیم برای سال جاری هم به یک جمع بندی برسیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: درست است که المپیک یک سال به تعویق افتاده اما حتماً در طول سال جاری اردوهایی برای تیم ملی خواهیم داشت. فقط اینکه این اردوها چگونه و در چه بازه زمانی برگزار شود به تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا بستگی دارد.

طباطبایی در انتها این گفتگو گفت: فعلاً هیچ برنامه مصوب و نهایی برای سال جاری نداریم چراکه دستورالعمل های فدراسیون جهانی بسکتبال و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش نقشه راه را تعیین خواهند کرد. در واقع برنامه داریم اما باید بر اساس دستورالعمل های دریافتی مصوب و اجرا شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 969

به "چگونگی پیگیری برنامه های تیم ملی بسکتبال پس از تعویق المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی پیگیری برنامه های تیم ملی بسکتبال پس از تعویق المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید