چین به درخواست اصلاحات تجاری آمریکا پاسخ داد

به گزارش مجله پیکوشو، ایرنا نوشت: سه مقام دولتی ایالات متحده شب گذشته اعلام کردند چین پاسخی کتبی به درخواست ایالات متحده مبنی بر اصلاحات گسترده تجاری ارائه نموده است که می تواند منجر به سرانجام یافتن جنگ تجاری این دو کشور گردد. مقامات یاد شده به جزئیات و محتوای پاسخ پکن اشاره ننموده اند.

چین به درخواست اصلاحات تجاری آمریکا پاسخ داد

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده، تعرفه های 250 میلیارد دلاری بر واردات چین اعمال نموده است تا پکن را به اعطای امتیازات ذکر شده در لیستی که شرایط تجارت بین دو کشور را تغییر می دهد، وادار کند. چین نیز با اعمال تعرفه های مالیاتی بر واردات کالاهای چین به این عمل آمریکا واکنش نشان داده است. این خبرگزاری نوشت: انتظار می رود ترامپ و شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در حاشیه نشست گروه 20 در آرژانتین که اواخر ماه نوامبر یا اوایل ماه دسامبر (آبان - آذر) برگزار می گردد دیدار داشته باشند. رئیس جمهوری آمریکا بارها و بارها از پکن به دلیل سرقت مالکیت معنوی، یارانه های صنعتی، موانع ورود چین به کسب و کار آمریکا و کسری تجارت ایالات متحده با چین انتقاد نموده است.

با تور چین همراه باشید

به نوشته رویترز، سه مقام دولتی ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه 14 نوامبر (23 آبان) خاطرنشان کردند که چین پاسخی کتبی به موارد ذکر شده توسط ایالات متحده به واشنگتن ارسال نموده است. این مقامات جزئیات بیشتری درباره محتوای این پاسخ ذکر ننموده اند. ایالات متحده می گوید تا زمانی که طرح های خاص چین را برای رسیدگی به نگرانی هایش نبیند مذاکرات تجاری را شروع نخواهد کرد. پس از گفت و گوی تلفتی ترامپ و شی اوایل ماه جاری واشنگتن خاطرنشان کرد ایالات متحده تمایل دارد با چین توافق کند اما در صورت عدم موفقیت مذاکرات تعرفه های بیشتری بر چین اعمال خواهد شد. مایک پنس معاون ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه 13 نوامبر (22 آبان) خاطرنشان کرد، پکن باید برای اجتناب از جنگ سرد با ایالات متحده رفتار خود را تغییر دهد.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 اسفند 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 144

به "چین به درخواست اصلاحات تجاری آمریکا پاسخ داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به درخواست اصلاحات تجاری آمریکا پاسخ داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید