کتابفروشی آنلاین کتابفروشان مستقل و جدال با آمازون

به گزارش مجله پیکوشو، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، گفته می گردد لحظه ای انقلابی در تاریخ کتابفروشی جهان در حال رخ دادن است: جنبش اجتماعی آگاهانه که به خوانندگان اجازه می دهد که به صورت آنلاین کتاب بخرند و همزمان از کتابفروشی های مستقل حمایت می نمایند. خبر خوب این است که کتابفروشان بریتانیایی امروز وبسایت آنلاین خود را افتتاح کردند و به همتایان آمریکایی خود پیوستند.

کتابفروشی آنلاین کتابفروشان مستقل و جدال با آمازون

آندی هانتر، مؤسس مجله لیت هاب اولین بار این ایده را عنوان نمود. این وبسایت به کتابفروشان مستقل اجازه می دهد تا سکوی مناسبی برای تبلیغ کتابفروشی مجازی خود فراهم نمایند و کل حاشیه سود و همچنین 30 درصد قیمت روی جلد هم دریافت می نمایند. همه خدمات فروشندگان و همچنین ارسال کتاب توسط این وبسایت و همچنین همکاران توزیع نماینده انجام می گردد. تخفیف کمی هم به خریداران اهدا و تحویل کتاب طی دو تا سه روز ارسال می گردد.

هانتر،که وبسایت ایالات متحده را در ماه ژانویه به راه انداخت. در این باره می گوید: تجربه جذابی بود. پنج هفته بود که کار خود را شروع نموده بودیم و قرار بود پروژه شش ماهه باشد اما کوید 19 رخ داد و ناگهان سرمان شلوغ شد و سفارشات زیادی دریافت کردیم.

کار کتابفروشی آنلاین در شروع با 250 کتابفروشی شروع شد اما حالا 900 کتابفروشی در آمریکا عضو این وبسایت هستند. هانتر می گوید: فروش کتاب از 50 هزار دلار در ماه فوریه به 50 هزار دلار در یک روز در ماه مارس رسید، در آوریل به 150 هزار دلار در روز رسید و در ماه ژوئن به یک میلیون دلار در روز رسید.

در شروع فقط چهار کارمند داشتیم که صبح های خیلی زود بیدار می شدند و شب ها دیر می خوابیدند. در خانه کار می کردند و کوشش می کردند تا حرکتی متفاوت انجام دهند. اتفاق خیلی خوبی رخ داد و حالا هر روز کتابفروشی ها از ما تشکر می نمایند و معتقدند ما سبب شدیم بتوانند هزینه بیمه سلامتی و اجاره هایشان را پرداخت نمایند. حالا که مجبوریم در چنین شرایط عجیبی کار کنیم خوشحالیم مشغول به کاری هستیم که دوستش داریم.

دلیل پیروزیت این کتابفروشی آنلاین علاقه خاص مردم به کتابفروشی ها مستقل است. کوشش ما هم این است که به رفاه جامعه ادبی یاری کنیم و به همین دلیل طبق قوانین خرده فروشان عظیم آمریکا از جمله آمازون اجازه خرید این وبسایت را ندارند.

هانتر می گوید: کتابفروشی ها در نتیجه رشد آمازون مدتی است دچار مشکل شده اند و این پاندمیک سرعت آن را افزایش داده است. آمازون خیلی قدرتمند شده است. این در حالی است که فروشگاه های صدساله برای بقا کوشش می نمایند. معتقدم خیلی پیروز عمل نموده ایم زیرا مردم نسبت به ضعف کتابفروشی ها مطلع شده اند و دوست دارند به کتابفروشی های موردعلاقه خود یاری نمایند. علاوه بر این دوست دارند نقشی در شخصیتی که بعد از پاندمیک در دنیا شکل می گیرد تأثیرگزار باشند.

هانتر قصد داشت در سال 2021 یا 2022 در بریتانیا کتابفروشی آنلاین را ایجاد کند اما پس از پیروزیت این وبسایت در ایالات متحده به درخواست ناشران، کتابفروشی ها، و نویسندگان زودتر این تصمیم را عملی کرد. Bookshop.org کار خود را با 130 کتابفروشی شروع کرد و 200 کتابفروشی دیگر تا سرانجام سال به این وبسایت خواهند پیوست.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1320

به "کتابفروشی آنلاین کتابفروشان مستقل و جدال با آمازون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابفروشی آنلاین کتابفروشان مستقل و جدال با آمازون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید