کشته شدن 800 نفر بر اثر تصادف در 8 ماهه گذشته

به گزارش مجله پیکوشو، خبرنگاران/کرمان فرمانده انتظامی استان کرمان به آمار تلفات جاده ای استان کرمان اشاره و گفت: سال گذشته 1120 نفر در طول محورهای درون و برون شهری استان به علت تصادف جان خود را از دست داده اند که حدود 80 درصد آنها در جاده های برون شهری جان باخته اند.

کشته شدن 800 نفر بر اثر تصادف در 8 ماهه گذشته

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

سردار عبدالرضا ناظری امروز 21 آذرماه در رزمایش طرح ترافیکی زمستان 98 گفت: زمستان امسال آماده یک خدمت رسانی خوب به مردم استان کرمان خواهیم بود و براساس گزارشات هواشناسی، زمستان امسال شاهد بارش خوبی در استان خواهیم بود.

وی با بیان این مطلب که 750 تیم مشترک امسال در این طرح همکاری دارند، اظهار کرد: این طرح از امروز تا 20 اسفندماه جاری ادامه خواهد داشت و حضور دستگاه ها و نهادهای مختلف در این رزمایش بیانگر آمادگی سازمان ها و نهادها و همراهی خوب در اجرای ماموریت و خدمت رسانی به مردم است.

فرمانده انتظامی استان کرمان کنترل حوادث ترافیکی، کنترل رفتار رانندگان، نجات جان مردم و ... را از جمله اهداف طرح ترافیکی زمستانه برشمرد و خاطرنشان کرد: کنترل تصادفات، سوانح و حوادث ترافیکی با توجه به لغزندگی محورها و برودت هوا در زمستان از دیگر اهداف این طرح است. گفتنی است که نیروی هوایی ناجا نیز با پشتیبانی در نظارت و کنترل رفتار رانندگان و همچنین امدادرسانی، به کمک این طرح خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه پلیس با 180 تیم در گردنه و راههای استان کرمان حضور خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در سطح استان 27 گردنه برف گیر وجود دارد که گردنه خانه سرخ یکی از مهمترین این گردنه ها است که این طرح به صورت عملیاتی در این منطقه به مرحله اجرا در خواهد آمد.

سردار ناظری در ادامه به آمار تلفات جاده ای استان کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار و 120 نفر در طول محورهای درون و برون شهری استان به علت تصادف جان خود را از دست داده اند که حدود 80 درصد آنها در جاده های برون شهری جان باخته اند، لذا کنترل رفتار رانندگان، کنترل جاده ها و خدمت رسانی به مردم در دستور کار امسال پلیس است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان این مطلب که بیش از 91 میلیون تردد در محورهای استان در سال گذشته ثبت شده است، مطرح نمود: در 8 ماهه اول امسال بیش از 800 نفر در استان به دلیل حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده اند، که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا نکرده است؛ لذا انتظار می رود در کنار اقدامات پلیس مردم نیز با انجام اقداماتی همچون معاینه فنی خودرو، کنترل سیستم گرمایشی، به همراه داشتن زنجیر چرخ و ... ایمن سفر کنند.

وی تاکید کرد: پلیس به هیچ عنوان اجازه تردد خودروی که زنجیر چرخ ندارد، در مناطق برفی استان را نخواهد داد و همچنین حتما با رانندگان پرخطر نیز برخورد خواهیم کرد؛ ضمن آنکه خودروهای پلیس به ردیاب لحظه ای خودروها مجهز بوده و رانندگانی که تخلفات حادثه ساز داشته باشند را به صورت بر خط اعمال قانون خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: امیدوارم با همکاری مردم بتوانیم زمستان کم حادثه ای برای استان کرمان رقم بزنیم.

به گزارش خبرنگاران، علی اکبر نصیری رییس پلیس راه شمال استان کرمان نیز در این آئین گفت: 180 پلیس راه در سطح استان کرمان در زمستان امسال برای خدمت رسانی به مردم فعال خواهند بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 698

به "کشته شدن 800 نفر بر اثر تصادف در 8 ماهه گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن 800 نفر بر اثر تصادف در 8 ماهه گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید