کشف و ضبط 19 قلم شیء مربوط به دوره های مختلف تاریخی

به گزارش مجله پیکوشو، با تلاش نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان های چهارمحال و بختیاری و مرکزی 19 قلم اشیای تاریخی کشف و ضبط شد.

کشف و ضبط 19 قلم شیء مربوط به دوره های مختلف تاریخی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی یگان حفاظت میراث فرهنگی، سردار سرتیپ دوم امیر رحمت الهی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی با اعلام این خبر افزود: یگان حفاظت استان چهارمحال و بختیاری در ادامه رصد و پایش جرائم علیه مواریث تاریخی - فرهنگی و به محض اطلاع از خبر واصله مبنی برنگهداری مقادیری اشیای عتیقه در شهرکرد، با تحقیقات گسترده و تلاش بی وقفه پیروز به شناسایی فرد دخیل درامر قاچاق اموال تاریخی شد.

او افزود: تیم عملیات یگان حفاظت با همکاری عوامل انتظامی و قضایی در عملیاتی غافلگیرانه ضمن مراجعه به محل و دستگیری نامبرده، در بازرسی اجرا شده از منزل وی تعداد 8 قطعه اشیای تاریخی متعلق به دوره متأخر اسلامی به همراه 2 قبضه تپانچه دست سازکشف و ضبط کردند.

فرمانده یگان حفاظت شرح داد:همچنین در اقدامی مشابه از سوی یگان حفاظت استان مرکزی، به محض کسب خبر واصله از دوستداران میراث فرهنگی در خصوص خرید و فروش اشیای تاریخی، اکیپ یگان حفاظت با هماهنگی عوامل انتظامی و اخذ مجوز قضایی، در عملیاتی ضربتی پیروز به کشف و ضبط 11 قلم شیء تاریخی مربوط به سده های چهارم و پنجم هجری قمری شدند.

سردار رحمت الهی گفت: در این رابطه افراد دستگیرشده و به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 337

به "کشف و ضبط 19 قلم شیء مربوط به دوره های مختلف تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف و ضبط 19 قلم شیء مربوط به دوره های مختلف تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید