کم کاری فیس بوک برای مقابله با دروغ پراکنی انتخاباتی در امریکا

به گزارش مجله پیکوشو، نتایج بررسی های یک گروه مدافع حقوق مدنی در امریکا نشان می دهد فیس بوک در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته این کشور با انتشار اطلاعات دروغ مقابله جدی نکرده است.

کم کاری فیس بوک برای مقابله با دروغ پراکنی انتخاباتی در امریکا

به گزارش انگجت، بر اساس گزارش گروه اواز که مبتنی بر تحلیل 100 صفحه بسیار محبوب در فیس بوک است، پست ها و مطالب به اشتراک گذاشته شده توسط این صفحات از ماه مارس تا اکتبر بیش از 10 میلیارد بار مشاهده شده اند.

بررسی یادشده حاکیست در این صفحات اطلاعات غلط فراوانی در مورد انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 وجود داشته و 100 مطلب برتر و مهم تر این صفحات طی بازه زمانی سه ماهه 162 میلیون بار مشاهده شده اند و فیس بوک برای حذف این مطالب یا تصحیح آنها هیچ اقدامی نکرده است.

اگر چه فیس بوک مدعی است با افزودن برچسب هایی تلاش کرده فرایند نشر اخبار دروغ را متوقف کند، اما واقعیت آن است که در عمل تلاش زیادی برای متوقف کردن فرایند بازتولید و به اشتراک گذاری این خبرها انجام نشده و محتواهای دروغین و گمراه کننده هر یک میلیون ها بار دیده شده اند و مجموع این محتواها میلیاردها بار مطالعه شده اند.

این گزارش در شرایطی منتشر شده که مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک قرار است به زودی در کنگره آمریکا حاضر شده و به سوالاتی در مورد نقش این شبکه اجتماعی در نشر گسترده اخبار و اطلاعات دروغین انتخاباتی پاسخ دهد. زاکربرگ همراه با جک دورسی مدیر عامل توئیتر و ساندار پیچای مدیرعامل گوگل در تاریخ 25 مارس در کمیته بازرگانی و انرژی کنگره حضور می یابند.

سخنگوی فیس بوک در واکنش به انتشار گزارش یادشده روش انجام آن را غلط دانسته و محتوای آن را رد کرده است. از سوی دیگر فیس بوک فهرستی از تلاش های خود برای مسدود کردن صفحات حاوی مطالب دروغ انتخاباتی را منتشر کرده است.، مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1581

به "کم کاری فیس بوک برای مقابله با دروغ پراکنی انتخاباتی در امریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کم کاری فیس بوک برای مقابله با دروغ پراکنی انتخاباتی در امریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید