11 مکان طبیعی سورئال که باید در سوئد ببینید

به گزارش مجله پیکوشو، مکان های طبیعی سورئالی نظیر آبشار Martorpsfallet، دریاچه هورنبورگا و غار Lummelundagrottan در گوشه و کنار سوئد وجود دارد که اوقات خوشی را برای گردشگران رقم می زند.

11 مکان طبیعی سورئال که باید در سوئد ببینید

وقتی حرف از طبیعت می گردد، علاوه بر یخچال های طبیعی و آبدره ها، سوئد مملو از نقاط دیدنی و باورنکردنی است. این کشور همواره سرد و تاریک نیست و در ایام تابستان، مردم سوئد فرصت خوبی برای رفتن به ساحل، تماشای چشم انداز ها فوق العاده آبشارها یا کوهنوری پیدا می نمایند. در این مقاله قصد داریم، 11 مکان سورئال سوئد را به شما معرفی کنیم که در سفر به این کشور نباید از دست بدهید.

1. آبشار Martorpsfallet

آبشار مارتوپ در استان واسترگوتلند (Västergötland) سوئد واقع شده است. مقدار آب این آبشار در فصل بهار به بالاترین سطح خود می رسد. اطراف آن را جنگلی احاطه نموده است که شامل انواع گیاهان و درختان در بستری غنی از آهک می گردد. در این محل می توان بقایای کلبه ها و مزارع متعلق به قرن 19 را مشاهده کرد.

2. ساحل سندهامارن

سندهامارن (Sandhammaren) یک ساحل معرکه برای کسانی است که در پی محلی آرام می گردند تا از شن های ساحلی و آب های گرم بالتیک لذت ببرند. این ساحل در گوشه جنوب شرقی سوئد، اوسترلن اسکانیا واقع شده است و به لطف ساحل شنی سفید طولانی و زیبایی که دارد، اغلب به عنوان برترین ساحل سوئد شناخته می گردد. علاوه براین گردشگران می توانند به بالای چهار فانوس دریای آن بروند و خط ساحلی چشم نوازش آن را از زاویه بالا به نظاره بنشینند.

3. تپه Atoklimpen

تپه Atoklimpen در تارنابی و هرماون (Tärnaby & Hemavan) واقع شده است و مردم سامی آن را کوه مقدس می دانند. قبل از اینکه به ارتفاع 1006 متری از سطح دریا برسید، با منطقه بزرگی از درختان کوهی (توس) خشک شده و تخته سنگ های قرمز (که در اثر جلبک به این رنگ درآمده اند) روبرو می شوید. در این تپه انواع و اقسام فلزات غیرطبیعی و سمی وجود دارد و علاوه بر این، مس نیز در این منطقه به چشم می خورد که به خاطر وجود معدن قدیمی مس در همین حوالی است.

4. دریاچه هورنبورگا

دریاچه هورنبورگا (Lake Hornborga)، بهشتی برای استراحت و تولیدمثل پرندگانی نظیر مرغابی، اردک و... به شمار میرود. هر سال بهار، این دریاچه به یک مقصد گردشگری مهم برای افراد علاقه مند به تماشای هزاران ماهیخوار بزرگ تبدیل می گردد. ضمناً این دریاچه در زمین باستانی واسترگوتلند در جنوب سوئد واقع شده است که به خاطر بقایای به جا مانده از آثار تاریخی و دیوارهای سنگی مشهور است.

5. غار Lummelundagrottan

غار لوملوندا با 4 کیلومتر طول، یکی از طولانی ترین غارهای سوئد به شمار می رود. مشخصه های غارهای آهکی نظیر استالاکتیت ها، استالاگمیت ها و حتی فسیل ها در داخل این غار به چشم می خورد.

6. ساحل Lyckesand

اگر گذرتان به اولند شمالی (Northern Öland) افتاد، حتما سری به یکی از برترین سواحل آن بزنید که به خاطر عمق کم، حتی برای بچه ها نیز مناسب است. ساحل لیکه ساند در امتداد بالتیک مرکزی واقع شده است و آغاز آن فقط با یک تخته سنگ بزرگ در دریا نشانه گذاری شده است.

7. منطقه تیلساند

منطقه تیلساند را به خاطر 7 کیلومتر ساحل شنی و تپه های ماسه ای می شناسند که فقط حدود 400 نفر در آن زندگی می نمایند. ساحلی با شن های سفید دارد که محلی ایده آل برای خوشگذرانی در کنار موسیقی زنده و باربیکیو به شمار می رود.

8. آبدره Gullmarsfjorden

آبدره ها مطمئنا از جاذبه های طبیعی شگفت انگیز و دیدنی سوئد هستند و یکی از آن ها آبدره Gullmarsfjorden است که در گوشه شمالی گوتبورگ واقع شده است. این آبدره 30 کیلومتر طول و حداکثر عمق آن، 118 متر در مرکز است، هر چند عمق آن در دهانه به 42 متر می رسد.

9. دریاچه Torneträsk

دریاچه تورنتراسک، با 70 کیلومتر طول، 11 کیلومتر عرض و 190 متر عمق، پنجمین دریاچه بزرگ سوئد محسوب می گردد. این دریاچه در نوربوتن کانتری واقع شده است و از ماه دسامبر تا ژوئن معمولا مملو از یخ است. در ساحل شمالی آن می توان بقایای زندگی مردم سامی را مشاهده کرد و حتی شاید بتوانید شفق قطبی را از همین جا نظاره گر باشید.

10. کوه Kebnekaise

کوه Kebnekaise، بلندترین کوه سوئد و بخشی از کوه های اسکاندیناوی به شمار میرود که در لاپلاند و در نزدیکی جهت کوهنوردی معروف Kungsleden واقع شده است. این کوه دو قله دارد که ارتفاع قله یخ زده جنوبی، 2,097.5 متر بالاتر از سطح دریا و قله جنوبی بدون یخ، 2,096.8 متر است.

11. آبشار Hällingsåfallet

آبشار Hällingsåfallet در رودخانه Hetögeln واقع شده است و در فصل تابستان و زمستان به شدت دیدنی و چشم نواز است. ارتفاع این آبشار به 43 متر می رسد و به خاطر تغییر شکلی که جریان آب در فصل زمستان به سمت پایین پیدا می نماید و به شکل یک مجسمه یخی شگفت آور تبدیل می گردد، گردشگران زیادی این فصل را برای بازدید از این آبشار انتخاب می نمایند. در فصل تابستان نیز خزه ها و گلسنگ ها در محیط مرطوب اطراف این آبشار رشد می نماید و در کنار رنگین کمان فوق العاده ای که به وجود می آید، چشم انداز ای مجذوب کننده را پیش روی گردشگران قرار می دهد.

منبع: کجارو / whenonearth.net
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2059

به "11 مکان طبیعی سورئال که باید در سوئد ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 مکان طبیعی سورئال که باید در سوئد ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید