17 معبد باشکوه در ژاپن

به گزارش مجله پیکوشو، مردم ژاپن در معابد و عبادتگاه های پیوسته برای کسب موفقیت در زندگی شان دعا می نمایند. بعضی از این بناها در لیست مکان های دیدنی ژاپن قرار دارند.

17 معبد باشکوه در ژاپن

کیومیزو- درا (Kiyomizu-dera) - کیوتو

زیارت نمایندگان معبد کیومیزو- درا (معبد آب پاک) به خدای بخشش اعتقاد دارند. این معبد بودایی با قدمتی 1200 ساله در کیوتو واقع شده است و در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

گینکاکو- جی (Ginkaku-ji) - کیوتو

بنا به گفته سیلور پاویلیون، این معبد را در سال 1482، آشیگاکا یوشیماسا، از فرمانداران موروثی ژاپنی، به تقلید از ویلای جد خود ساخته و امروزه به پاویلیون طلایی مشهور است.

سانجوسانگندو (Sanjusangendo) - کیوتو

این معبد در بخش شرقی کیوتو معروفیت خود را مرهون وجود 1001 مجسمه کانون، خدای بخشش، است. تاریخ احداث آن به سال 1164 برمی گردد و به علت تخریب اسکلت اصلی آن در اثر آتش سوزی، در سال 1264 مورد بازسازی قرار گرفته است.

دایگو- جی (Daigo-ji) - کیوتو

این معبد از سه بخش تشکیل شده است: سامبو-این (Sambo-in)، شیم- دایگو (Shimo-Daigo)/ دایگو پایینی، و کامی- دایگو (Kami-Daigo)/ دایگو بالایی. بخش سوم در بالای کوه واقع شده است که برای رسیدن به آنجا باید کوهنوردی کرد.

یاکوشیجی (yakushiji) - نارا

نظیر کیومیزو- درا، این معبد نیز در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این معبد یکی از 7 معبد تاریخی نانتو به شمار می رود و در حال حاضر، مرکز تجمع سران مکتب بودیسم ژاپنی هوسو است.

تودای- جی (Todai-ji) - نارا

گشایش این معبد در سال 728 میلادی زخم بزرگی برای راهبان بودایی بود. در سال 855، سر مجسمه بودای بزرگ معبد در اثر زلزله بر زمین افتاد (که بعدها تعمیر شد). بعدها نیز تالار سخنرانی در اثر رعد و برق و آتش سوزی دچار آسیب شد. در سال 1180، بیش از نیمی از مجموعه به علت حملات تایرا بر معابد قدیمی نارا در آتش سوخت.

باغ سنگی، ریوآنجی (Ryoanji) - کیوتو

این معبد در بخش شمال غربی شهر کیوتو واقع شده و بخشی از مدرسه میوشین- جی (Myoshin-ji)، از زیر مجموعه های شاخه رینزای بودیسم ذن، محسوب می گردد. معبد ریوآنجی به مفهوم معبد اژدها در صلح است. این معبد نمونه ای باشکوه از باغ های صخره ای ژاپنی است که در طراحی باغ های ذن رؤیت می گردد.

نیناجی (Ninnaji) - کیوتو

قدمت تعدادی از ساختمان های این معبد پیچیده به قرن هفدهم باز می گردد. چشم انداز ای شگفت انگیز که در آن معبدی با درختان کلاس کوتاه احاطه شده است.

معبد بیودو- این (Byodo-In) - هاوایی

این معبد نه در ژاپن، بلکه در اوآهو هاوایی واقع شده است، ولی نمونه شگفت انگیزی از توسعه فرهنگ ژاپنی به اقصی نقاط جهان است. این معبد در سال 1968 بنا شده و یادبودی از ورود اولین گروه مهاجران ژاپنی به هاوایی است.

منطقه تاریخی هیرایزومی (Hiraizumi)

هیرایزومی نام شهری در استان ایواته است که به علت وجود خرابه های تاریخی، ساختمان های مقدس و اراضی آرام معروفیت دارد.

هوریو- جی (Horyu-ji) - نارا

هوریو- جی به معنی معبد تجلی قانون در هر دو مکتب رهبانی و مذهبی است. ساختمان معبد یکی از قدیمی ترین بناهای چوبی در جهان است.

جنگل بامبو، تنریو- جی (tenryu-ji) - کیوتو

این معبد در حومه کیوتو واقع شده است و پیش از بازسازی در سال 1864، هشت بار دچار حریق شده است. بسیاری از گردشگران برای بازدید از این معبد در داخل جنگل مشهور بامبو ساگانو پیاده روی می نمایند.

سنسو- جی (Senso-ji) - توکیو

سنسو- جی قدیمی ترین معبد توکیو است و قدمت آن به سال 645 بازمی گردد. بنا به افسانه ای، دو ماهی گیر مجسمه کانون را در حومه رودخانه سومیدا پیدا نموده و به کدخدای روستا خبر می دهند. سپس وی مجسمه را در خانه خود قرار داده و آنجا را به معبد کوچکی تبدیل نموده است.

قصر طلایی کیوتو

این معبد با نمای طلایی و انعکاس خیره نماینده استخر خود، سوژه عکس بسیاری در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام شده است. هدف از ساخت این معبد نمایش پیوند میان بهشت و زمین بوده است.

معبد توجی (Toji) - کیوتو

این معبد 5 طبقه به شکل کلاه فرنگی 54.8 متر ارتفاع دارد و مرتغع ترین برج چوبی ژاپن به شمار می رود.

نانزن- جی (Nanzen-ji) - کیوتو

این معبد در سال 1291 میلادی بنا و سه بار به علت آتش سوزی تخریب شده و آخرین بار در سال 1957 مورد بازسازی قرار گرفته است. در طول دوره حیات این مجموعه بالغ بر 9 تا 12 معبد در آن وجود داشته است.

بودای بزرگ در کوتوکو- این (Kotoku-In) - کاماکورا

این منطقه در جنوب توکیو واقع شده است و عمده معروفیت آن به علت وجود بودای بزرگ است. تا به امروز اطلاعات دقیقی در خصوص قدمت این مجسمه برنزی ارائه نشده است، ولی بعضی قدمت آن را به سال 1252 میلادی تخمین می زنند.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1958

به "17 معبد باشکوه در ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "17 معبد باشکوه در ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید