6 هزار مگاوات برق تا قبل از تابستان وارد شبکه می گردد

به گزارش مجله پیکوشو، علی اکبر محرابیان از افزایش ظرفیت 6 هزار مگاواتی فراوری برق تا پیش از تابستان امسال اطلاع داد.

6 هزار مگاوات برق تا قبل از تابستان وارد شبکه می گردد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در برنامه زنده شبکه خبر در انتها نشست وزیر نیرو با اعضای کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ارائه برنامه های این وزارتخانه در نشست امروز به نمایندگان اظهار کرد: در مورد شعار سال نقطه نظرات ما بیان شد و امیدواریم وزارت نیرو امسال در تحقق شعار سال نقش ایفا نماید.

وی درباره برنامه های پیش رو امسال این وزارتخانه گفت: ما برنامه های مهمی در حوزه توسعه نیروگاه ها و بعلاوه مدیریت تقاضا و صرفه جویی در مصرف برق داریم.

وزیر نیرو ادامه داد: در زمستان گذشته با همکاری دولت و مجلس در بخش خانگی خاموشی نداشتیم. در بخش فراوری هم آمار های جهانی حاکی از رشد فراوری فولاد ایران است که لازمه آن تأمین برق صنعت است.

وی درباره برنامه های وزارت نیرو جهت تأمین برق تابستان امسال گفت: امیدواریم تابستان امسال به حداقل مسائل سپری گردد. برای امسال 6 هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی اضافه می گردد.

محرابیان تاکید نمود: 4.5 هزار مگاوات آن از محل توسعه نیروگاه های حرارتی است که بخشی از نیروگاه ها افتتاح شده و تا قبل از تابستان نیز مابقی به بهره برداری می رسد. نیم مگاوات دیگر هم از محل برق تجدیدپذیر و هزار مگاوات هم از محل تجدید ظرفیت نیروگاه های موجود تأمین می شوند؛ بنابراین بدون افزایش مصرف سوخت و با استفاده از روش های دانش بنیان، هزار مگاوات به ظرفیت فراوری برق اضافه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2089

به "6 هزار مگاوات برق تا قبل از تابستان وارد شبکه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 هزار مگاوات برق تا قبل از تابستان وارد شبکه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید