آخرین بروزرسانی برنامه راهبردی پیشگامی فناوری نانو آمریکا منتشر شد

به گزارش مجله پیکوشو، ششمین بروزرسانی برنامه راهبردی پیشگامی ملی فناوری نانو آمریکا برای مشخص اهداف و اولویت ها و به عنوان هدایت برای آژانس های مشارکت کننده در پیشگامی ملی فناوری نانو منتشر شد.

آخرین بروزرسانی برنامه راهبردی پیشگامی فناوری نانو آمریکا منتشر شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، طبق اعلام پایگاه بین المللی استت نانو، 20 سال از تصویب برنامه پیشگامی ملی فناوری نانو (NNI) در ایالات متحده آمریکا می گذرد. این کشور در این 20 سال بیش از 30 میلیارد دلار در این فناوری سرمایه گذاری دولتی داشته است و بیش از 30 سازمان و کمیسیون فدرال و ایالتی در این برنامه مشارکت داشته اند.

فناوری نانو از فناوری های استراتژیکی است که با هم افزایی با سه فناوری دیگر زیستی، اطلاعات و شناختی، آینده زندگی بشر بر کره خاکی و سایر کرات را تحت تاثیر قرار خواهد داد. ایالات متحده امریکا همچنان بر تحقیقات بنیادی در فناوری نانو تمرکز دارد که نشان از تمرکز بالای این کشور به اکتشاف در حوزه های نوظهور فناوری نانو در آینده دارد.

ایالات متحده آمریکا در این حوزه با رقبایی از شرق آسیا روبرو است و از این رو نیازمند برنامه ریزی هوشمندانه همراه با سرمایه گذاری دولتی بیشتری برای حفظ رجحان تاریخی خود است. اگرچه تحقیقات زیادی در چین و ژاپن در مرز علم نانو در جریان است که این رجحان را با چالش جدی روبرو خواهد نمود.

طبق قانونی که سال 2003 به وسیله کنگره ایالات متحد امریکا با عنوان قانون تحقیق و توسعه فناوری نانو در قرن 21 (لینک) به تصویب رسیده است، رییس جمهور باید برنامه ملی فناوری نانو را اجرا کند. در راستای اجرای این برنامه، شورای ملی علم و فناوری باید برنامه راهبردی را برای معین اهداف، اولویت ها و نتایج پیش بینی شده و به عنوان هدایت برای آژانس های مشارکت کننده در برنامه ملی فناوری نانو تدوین کند.

از آغاز برنامه ملی فناوری نانو آمریکا تا به امروز، 5 برنامه استراتژیک به وسیله این شورا تدوین شده است (لینک). سال جاری در 8 اکتبر و در آستانه نهمین روز ماه دهم میلادی که به نام روز ملی فناوری نانو در ایالات متحده نام گرفته است؛ ششمین بروزرسانی این برنامه ها با عنوان برنامه راهبردی پیشگامی ملی فناوری نانو به وسیله کمیته فرعی علم، مهندسی و فناوری نانومقیاس که از زیرمجموعه های کمیته فناوری این شورا هست منتشر شده است. این سند را می توانید از این لینک دریافت کنید. به زودی تحلیلی از رویکرد های نو ایالات متحده در توسعه فناوری نانو که در این برنامه وجود دارد در استت نانو منتشر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1875

به "آخرین بروزرسانی برنامه راهبردی پیشگامی فناوری نانو آمریکا منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین بروزرسانی برنامه راهبردی پیشگامی فناوری نانو آمریکا منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید