آشنایی با بهترین کتاب های رمان که در قرن معاصر جزو پرفروش ترین ها بوده اند

به گزارش مجله پیکوشو، داستان ها برای ادامه زندگی انسان ها لازم هستند؛اما هر داستانی نمی تواند با افراد زیادی ارتباط برقرار کند و اگر چنین اتفاقیافتاد، حتما چیزی در دل خودش پنهان نموده است که بین افراد زیادی مشترک است. در اینمقاله پنج کتاب از مجموعه پر فروش ترین کتاب های قرن بیست و یکم تا زمان فعلی رابه شما معرفی می کنیم که فروش میلیونی داشته اند، برخی بیش از 500 میلیون و برخیهفت میلیون نسخه؛ اما برقراری ارتباط با گروه وسیعی از خوانندگان در سراسر جهانیکی از ویژگی های مشترک این داستان ها به شمار می آید. در ادامه با این پنج کتاببیشتر آشنا شوید که بیشتر آن ها در سایت های معتبرخرید کتاب مانند فیدیبو قابل تهیه است.

آشنایی با بهترین کتاب های رمان که در قرن معاصر جزو پرفروش ترین ها بوده اند

1. مجموعه کتاب های هری پاتر

هری پاتر نوشته جی.کی. رولینگ همچنان یکی از پرفروش ترینکتاب های قرن بیست و یکم محسوب می گردد. این مجموعه با هری پاتر و سنگ جادو آغاز شدکه در سال 1997 نوشته شد و با هری پاتر و یادگاران مرگ در سال 2007 انتها یافت.کتاب های جام آتش، محفل ققنوس و شاهزادهدو رگه نیز به ترتیب در سال های 2000، 2003 و 2005 نوشته شدند. مجموعه این کتاب هابیش از 500 میلیون نسخه در سراسر جهان فروختند و به هشتاد زبان ترجمه شدند. بههمین دلیل هم مجموعه کتاب های هری پاتر به عنوان یکی از پر فروش ترین و پر سر وصداترین کتاب های قرن حاضر شناخته شد و جی.کی. رولینگ نیز در لیست بزرگتریننویسندگان دوره معاصر که خالق بهترین آثار هستند، نهاده شد.

2. ماجراهای رابرت لانگدون

کسانی که بهخواندن کتاب های نویسنده معروف آمریکایی دن براون علاقه دارند، شخصیت اصلی کتاب هایاو، رابرت لانگدون را می شناسند. در این مجموعه کتاب ها لانگدون استاد نماد شناسیمذهبی است که زیر شاخه ای از نشانه شناسی تاریخی به حساب می آید و در هر کتاب بستهبه داستانی که نویسنده در نظر گرفته با نشانه ها و اتفاقات هیجان انگیزی رو به رومی گردد. معروف ترین کتاب از این مجموعه رمز داوینچی است که در سال 2003 نوشته شد ونام این نویسنده را بر سر زبان ها انداخت. تازه بعد از این بود که اثر دیگر او کهدر سال 2000 نوشته شده بود به نام فرشتگان و شیاطین هم مورد توجه نهاده شد. نمادگمشده در سال 2009، دوزخ در 2013 و پیدایش یا منشا در سال 2017 نوشته شد و از رویبعضی از این کتاب ها فیلم های پیروزی هم ساخته شدند و به اکران درآمدند. کتاب هایبراون بیش از 150 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته اند و همین مسئله هم باعث شهرتزیاد این نویسنده و نهاده شدنش در این فهرست شده است.

3. گرگ و میش

مجموعه داستان هایتوایلایت Twilight یا گرگ ومیش که اخیرا اعلام شد قرار است جلد تازه ای به آن اضافه گردد، از پیروز ترین وپرفروش ترین کتاب های ژانر درام داستانی هستند. این مجموعه را استفانی مایر StephenieMeyer، نویسنده مطرح آمریکایی نوشته و نسخه هایقبلی آن از سال 2005 تا 2008 منتشر شدند و بیش از 120 میلیون نسخه به فروش رفتند وبه 38 زبان مختلف در سراسر جهان ترجمه شدند. همچنین از روی این کتاب های مجموعه ایبا همین نام با بازی رابرت پتینسون و کریستن استوارت ساخته شد و استقبال بسیارخوبی از آن شد. این داستان روایت دختری به نام بلا سوآن است که برای زندگی به شهرمحل اقامت پدر پلیسش می آید و با پسری به نام ادوارد کالینز آشنا می گردد. پسری کهبلا خیلی زود متوجه می گردد یک انسان عادی نیست. اگر به داستان هایی با تم خون آشامیعلاقه دارید و هنوز گرگ و میش را نخوانده اید، فرصت را از دست ندهید.

4. بازی عطش

نام اصلی کتابهانگر گیمز Hunger Games به معنیبازی گرسنگی است که در فارسی به نام عطش یا بازی عطش ترجمه شده است. کتاب رانویسنده مطرح آمریکایی سوزان کالینز نوشته است. اولین جلد این مجموعه در سال 2008منتشر شد، اثر بعدی آن به نام آتش فراگیر در سال 2009 و جلد سوم به نام مرغ مقلددر سال 2010 منتشر شد. این تریلوژی یا سه گانه خیلی زود به شهرت رسید و تنها درایالات متحده آمریکا بیش از 65 میلیون نسخه به فروش رفت. جلد او بازی عطش 28میلیون نسخه، جلد آتش فراگیر 19 میلیون و مرغ مقلد 18 میلیون نسخه فروخت و خیلیزود به فروش جهانی در 56 کشور و به 51 زبان رسید که در نوع خودش بی نظیر بود.هانگر گیمز در یک فضای آخر الزمانی آغاز می گردد. حکومت مرکزی ظلم زیادی را بر مردممناطق مختلف اعمال می نماید و هر ساله برای یک مسابقه تلویزیونی که در سراسر کشورپخش می گردد، به قید قرعه تعدادی نوجوان را انتخاب می نماید که باید با هم بجنگند.این جنگ به کشته شدن آن ها منجر می گردد و تنها یک نفر باقی می ماند که همان یک نفربرنده خواهد بود. این داستان با ورود کتنیس به بازی عوض می گردد و خواننده پا بهپای شخصیت قوی او تجربه های تازه ای به دست می آورد. از روی این کتاب مجموعهسینمایی به همین نام با بازی جنیفر لارنس هم ساخته شد و بسیار پیروز عمل کرد.

5. بادبادک باز

خالد حسینی،نویسنده آمریکایی- افغانی بادبادک باز را به عنوان اولین رمانش وارد جهانیادبیات کرد و خیلی زود با استقبال جهانی رو به رو شد، برایمطالعه بیوگرافی خالد حسینی و مطالعه آثار او کلیک کنید. این کتاب کهچاپ اول آن در 2003 انجام شد، فقط در آمریکا بیش از هفت میلیون نسخه به فروش رسیدو خیلی زود به رتبه اول پرفروش های نیویورک تایمز دست یافت. این کتاب سپس به زبان هایمتعددی از جمله فارسی ترجمه و از روی آن فیلمی سینمایی نیز تهیه شد که در آن همایونارشادی بازیگر ایرانی نیز به هنرنمایی پرداخته است. داستان بادبادک باز روایت پسریبه نام امیر است که در خانواده ای متمول زندگی می نماید؛ امیر دوستی به نام حسن داردکه فرزند خدمتکار خانه است و در جریان حادثه ای فرایند زندگی او عوض می گردد و امیرهم به خاطر اینکه به دوستش یاری نکرده دچار عذاب وجدان می گردد. نویسنده در دل اینداستان به آنالیز فرایند تحولات اجتماعی سیاسی افغانستان می پردازد و با زبانی روان وساده خواننده را با یکی از پر تنش ترین ادوار تاریخی این کشور آشنا می نماید. اینکتاب با وجود تلخی کتابی بسیار تحسین شده و پیروز به شمار می آید.

منبع: آی تابناک
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1106

به "آشنایی با بهترین کتاب های رمان که در قرن معاصر جزو پرفروش ترین ها بوده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بهترین کتاب های رمان که در قرن معاصر جزو پرفروش ترین ها بوده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید