شروع بازسازی مسجد جامع طزنج مهریز

به گزارش مجله پیکوشو، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، مجاهد کرباسی، سه شنبه 19 اسفندماه با اعلام این مطلب گفت: مسجد جامع طزنج از بناهای به جای مانده از قرن هشتم هـ.ق است که با هدف حفاظت و پیشگیری از تخریب این اثر ارزشمند، بازسازی آن شروع شد.

شروع بازسازی مسجد جامع طزنج مهریز

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او با بیان اینکه این پروژه به صورت مشارکتی، با همکاری شورا و دهیاری روستای طزنج انجام می گردد، اضافه کرد: بازسازی این بنا به صورت جمع آوری اندود فرسوده پشت بام، اجرای کاهگل و آجرفرش پشت بام به صورت درز چسبان، جمع آوری ازاره های موزاییکی داخل مسجد و اجرای آن با آجر قزاقی و سفیدکاری داخل مسجد اجرا خواهد شد.

کرباسی در مورد ویژگی های معماری مسجد جامع طزنج گفت: ورودی بنا با پوشش هلالی در ضلع شمالی واقع شده و محراب مسجد در ضلع جنوبی آن قرار گرفته است. در بالای محراب، بادگیر خشتی به طول 5/1 متر طراحی شده و در جداره درونی مسجد تعداد هشت طاقچه با سقف ضربی به طول 5/1 متر ساخته شده است.

این اثر در تاریخ 16 اسفندماه 1384 با شماره ثبت 14522 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1582

به "شروع بازسازی مسجد جامع طزنج مهریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بازسازی مسجد جامع طزنج مهریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید