اختصاص 2000 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل فرهنگی

به گزارش مجله پیکوشو، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس موافقت نامه ای که با سازمان برنامه و بودجه تنظیم شد، ایجاد 16 هزار شغل با 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حوزه مشاغل فرهنگی تصویب شد.

اختصاص 2000 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل فرهنگی

به گزارش خبرنگاران-منطقه گلستان، سید عباس صالحی در شورای اداری استان گلستان با تاکید بر اینکه مشاغل فرهنگی را باید مشاغل مولد بدانیم، اظهار کرد: سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ، سرمایه گذاری پر بازگشت است.

او با بیان اینکه باید کوشش کنیم نوع نگاه به منابع مالی در حوزه فرهنگ را تغییر دهیم، اضافه کرد: ایجاد خیابان ها، گذرها و میدان های فرهنگ و هنر را دنبال می کنیم. تا خاتمه سال در 10 شهر این کار که باعث ایجاد اشتغال و مصرف فرهنگی می گردد را انجام خواهیم داد. شهرهای خلاق طرح دیگری است که در قالب آن با شناسایی مزیت های شهرها، آنها را گسترش می دهیم.

صالحی در ادامه توضیح داد: سرانه فضای فرهنگی و هنری در کشور ما بسیار ضعیف بوده و با میانگین جهانی فاصله زیادی دارد. در کشور هنوز احساس نمی کنیم که کمبود سرانه فضاهای فرهنگی و هنری داریم.

او میزان مصرف فرهنگی در کشور را بسیار ضعیف دانست و گفت: باید بخش دولتی و خصوصی پای کار بیایند تا تقاضای مصرف فرهنگی ارتقاء پیدا کند. تا زمانی که غذای روح به اندازه غذای جسم برای ما با اهمیت نگردد، این امر میسر نمی گردد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه صنایع فرهنگی به سرعت توسعه شتاب می بخشد، اظهار کرد: این صنایع چون با خلاقیت اتصال دارند، احتیاج به سرمایه و تکنولوژی های بالا ندارد لذا باید با توجه به ظرفیت های بومی، اقلیمی و تاریخی بر روی صنایع فرهنگی سرمایه گذاری کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 131

به "اختصاص 2000 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 2000 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید