اردبیل تا سرانجام سال مالی 1401 به شبکه ریلی کشور متصل می گردد

به گزارش مجله پیکوشو، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل ونقل کشور گفت: پروژه راه آهن میانه - اردبیل با هدف اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور اجرا شده و تا سرانجام سال مالی 1401 به بهره برداری می رسد.

اردبیل تا سرانجام سال مالی 1401 به شبکه ریلی کشور متصل می گردد

خیراله خادمی راه آهن میانه - اردبیل را یکی از پنج پروژه اولویت دار دولت دانست و گفت: این پروژه با هدف اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور اجرا شده و تا سرانجام سال مالی 1401 به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل ونقل کشور در حاشیه بازدید از راه آهن میانه - اردبیل با اشاره به اهمیت خط آهن و اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور با تکمیل این پروژه اظهار کرد: خط ریلی اردبیل- میانه به طول 175 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 87 درصد همراه شده و با توجه به اینکه در بخش زیرسازی نیز 92.5درصد پیشرفت را کسب نموده و در حال اتمام است، تا سرانجام سال مالی 1401 به بهره برداری خواهد رسید.

خادمی این مسیر ریلی را دارای 28 کیلومتر تونل اعلام نمود و گفت: طولانی ترین پل ریلی کشور به طول 4.2 کیلومتر در این مسیر ساخته می گردد.

او راه آهن میانه - اردبیل را یکی از دشوارترین پروژه های ریلی کشور دانست و اضافه نمود: این پروژه دارای بیشترین تراکم ابنیه های بزرگ در سطح کشور بوده و با توجه به عبور از منطقه ها رانشی با چالش ها و پیچیدگی های فنی و مهندسی همراه است.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل ونقل کشور اضافه نمود: راه آهن میانه - اردبیل به طور کامل به وسیله پیمانکاران بخش خصوصی اجرا شده و در این طرح، 11 پیمانکار و 7 مشاور مشغول فعالیت هستند.

خادمی با بیان اینکه در این پروژه بزرگ ریلی از تجهیزات کاملا داخلی استفاده شده است گفت: این مسیر ریلی 120 کیلومتر و سرعت سفر های مسافری 160 کیلومتر می باشد.

او گفت: ظرفیت جابجایی مسافر از این خط ریلی در سال اول بهره برداری 700 هزار نفر است و امکان انتقال 9 هزار تن بار را نیز دارد.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل ونقل کشور ادامه داد: این ظرفیت در سال بیستم بهره برداری به 1.5 میلیون نفر مسافر و 20 میلیون تن بار خواهد رسید.

لازم به ذکر است، راه آهن میانه - اردبیل به عنوان یکی از سخت ترین و فنی ترین پروژه های ریلی در حال اجرای کشور، بخشی از راه آهن میانه- اردبیل- پارس آباد به طول 175 کیلومتر است که پیش از این از سوی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل ونقل کشور به عنوان شاهکار مهندسی کشور یاد شده بود.

تکمیل این پروژه، اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور و تسهیل عبور و مرور مسافرین، توسعه استان اردبیل، افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت و حمل مواد اولیه مورد احتیاج کارخانه ذوب آهن اردبیل از بنادر جنوبی را در پی دارد.

عملیات اجرایی راه آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی 175 کیلومتر در سال 84 آغاز شده و هم اکنون در 12 قطعه در دست اجراست. به لحاظ شرایط توپوگرافی، 35درصد این پروژه در منطقه کوهستانی و سخت گذر، 45درصد در تپه ماهور و 20درصد در منطقه هموار واقع شده است.

خبرنگاران اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 آذر 1401 بروزرسانی: 7 آذر 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2189

به "اردبیل تا سرانجام سال مالی 1401 به شبکه ریلی کشور متصل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردبیل تا سرانجام سال مالی 1401 به شبکه ریلی کشور متصل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید