از جاذبه های گردشگری کوالالامپور در سفری چهار روزه لذت ببرید

به گزارش مجله پیکوشو، مالزی کشوری است در بخش جنوب شرقی قاره آسیا که همواره به عنوان یک مقصد ایده آل و جذاب برای گردشگران و هموطنان ایرانی قلمداد شده است. پایتخت کشور مالزی شهر دیدنی و پر جاذبه کوالالامپور بوده که همه ساله با استقبال باشکوهی از سوی توریست ها و مسافران اقصی نقاط دنیا رو به رو می گردد. مالزی دارای اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری بسیار تماشایی بوده و می توان با کمی گشت و گذار در نقاط مختلف آن با پدیده های خارق العاده و بناهای دیدنی متعددی روبرو شد. منتهی هدف ما در این مطلب، پرداختن به تمام جاذبه های گردشگری کوالالامپور نیست و تنها می خواهیم شما را با یکی از برنامه های جذاب سفر به کوالالامپور آشنا نماییم که چهار روز به طول می انجامد و سعی شده تا در آن از مهمترین و پربازدیدترین جاهای دیدنی کوالالامپور بازدید بعمل آورده گردد. گفتنی است که دوستان و مسافران عزیزی که قصد انجام سفر به کوالالامپور را دارند، می توانند بسته به میل و سلیقه خود برنامه مسافرت را تنظیم نمایند و بدیهی است که برنامه سفر ارائه شده در ادامه این مطلب تنها یک نمونه کوچک از گشت و گذار در قلب این شهر زیبا به حساب می آید.

از جاذبه های گردشگری کوالالامپور در سفری چهار روزه لذت ببرید

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

اولین روز از سفر به کوالالامپور

هتل آرنا استار - Arenaa Star Hotel

نخستین کاری که به محض ورود به شهر کوالالامپور باید انجام دهید، رساندن خود به مکان اقامتی مناسبی است که در مرکز این شهر توریستی برایتان در نظر گرفته ایم. آرنا استار، نام هتلی سه ستاره با اتاق های لوکس و امکاناتی کافی برای سپری کردن 4 شب اقامت شما بوده که تنها راه رسیدن به آن از فرودگاه کوالالامپور، استفاده از قطار شهری موجود در نزدیکی فرودگاه هست. شما گردشگران عزیز می توانید ابتدا خود را به وسیله قطار به ایستگاه سنترال برسانید و سپس ادامه جهت خود تا هتل نامبرده را توسط خطوط مترو طی کنید، زیرا یکی از ایستگاه های متروی کوالالامپور، دقیقا نزدیک به محل اقامت شما واقع شده است.

برج های دوقلوی پتروناس | Petronas Twin Towers

بعد از انجام کارهای مربوط به هتل و تحویل دریافت اتاق، بهتر است از تک تک ثانیه های سفر به کوالالامپور استفاده نمایید و به عنوان اولین مقصد گردشگری خود سری به ساختمان های دوقلوی پتروناس که حدود 25 دقیقه با هتل شما فاصله دارد، بزنید. ساختمان های پتروناس همانطور که از شکل و شمایلشان نیز تعیین هست، بصورت دوقلو و با یک طبقه مشترک ساخته شده اند که طبقات اول و دوم آن به یک مرکز خرید و یک فودکورت با کلی غذاهای سبک و خوشمزه اختصاص داده شده است. گفتنی است که برج های دوقلوی پتروناس که یکی از معروف ترین جاهای دیدنی کوالالامپور به شمار می آید، همه روزه از ساعت 9 صبح لغایت 21 آماده پذیرایی از شما گردشگران و توریست های محترم هستند، منتهی شما نیز جهت بازدید از طبقات این سازه های هم شکل بایستی بلیط مربوط به آن را از داخل برج تهیه نمایید. متوسط مدت زمانی که می توانید در طی آن از بخش های مختلف این جاذبه گردشگری جذاب دیدن فرمایید، 180 دقیقه تخمین زده شده است.

آکواریم کی ال سی سی | Aquaria KLCC

آکواریم کی ال سی سی درست در قسمت زیرین مرکز کنوانسیون پایتخت مالزی قرار گرفته و در آن بالغ بر 5 هزار گونه مختلف از جانوران آبی و دریایی قرار دارند که شما می توانید با طی تونلی 90 متری که برای بازدید بهترتان در این آکواریوم طراحی شده، از تمام حیوانات آبزی دیدن نمایید. از قلم نیفتد که آکواریم KLCC در فاصله زمانی 12 دقیقه از برج های دوقلوی پتروناس قرار گرفته و از ساعت 10:30 صبح تا 20 نیز درب های آن به روی عموم گردشگران داخلی و خارجی مالزیایی باز هستند. مدت زمان بازدید از این جاذبه که یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور به حساب می آید، 120 دقیقه محاسبه شده است.

پارک کی ال سی سی | Park KLCC

پارکKLCC یک فضای باز بزرگ به وسعت 20 هکتار بوده که در آن محوطه بازی مخصوص بچه ها، جهتهای ویژه پیاده وری و دو و همچنین مجسمه های زیبا و یک دریاچه با فواره های بسیار بزرگ به چشم می خورد. این پارک در حدفاصل 7 دقیقه از آکواریوم کی ال سی سی و درست پایین تر از برج های دوقلوی پتروناس قرار گرفته است. ناگفته نماند این پارک که یکی از معروف ترین جاهای دیدنی کوالالامپور به شمار می آید، تنها 17 دقیقه با خودرو از هتل شما فاصله دارد. گفتنی است زمان مورد احتیاج جهت بازدید از تمام بخش های موجود پارک 60 دقیقه هست.

دومین روز از سفر به کوالالامپور

پارک پروانه

این پارک نیز یکی دیگر از بهترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور بحساب می آید و در آن بیش از 6 هزار پروانه در گونه های مختلف به چشم می خورند. از قلم باز نماند که پارک پروانه همه روزه از ساعت 9 صبح لغایت 18 پذیرای حضور شما گردشگران و بازدیدکنندگان محترم است و جهت بازدید از تمام جذابیت های این پارک نیز نزدیک به 60 دقیقه زمان می تواند کافی باشد.

پارک پرندگان

بهتر است گشت و گذار خود در دومین روز از برنامه سفر به کوالالامپور را از تماشای پارک پرندگان کوالالامپور شروع نماییم که در داخل باغ بزرگ گیاهشناسی این شهر به نام پردانا بوتانیک گاردنز (Perdana Botanic Gardens) واقع شده و محیط آن جهت اسکان و زیست انواع پرندگان کاملا بازسازی و تغییر یافته است. پارک پرندگان در فاصله زمانی 18 دقیقه با خودرو از هتل اقامتی شما قرار گرفته و شما می توانید ظرف مدت 120 دقیقه از تمام بخش های مختلف این پارک بازدید بعمل آورید. ناگفته نماند که درب ورودی این پارک از ساعت 9 صبح الی 18 باز بوده و با توجه به این بازه زمانی، شما در این مجموعه جذاب و دیدنی که یکی از بهترین جاهای دیدنی کوالالامپور به شمار می آید، به گشت و گذار خواهید پرداخت.

خیابان پتالینگ | Petaling Street

شاید بد نباشد بعد از حضور در دو محیط آرامش بخش و طبیعی سری به یکی از خیابان های شلوغ کوالالامپور بزنیم و از شور و نشاط همواره حاکم در این خیابان حسابی به وجد بیاییم. خیابان پتالینگ که اتفاقا محله چینی های مقیم مالزی نیز در آن قرار گرفته، در مقابل سایر مراکز خرید لوکس و مجللی که در شهر کوالالامپور به چشم می آیند، خیلی حرفی برای گفتن ندارد، ولی می توان در همین خیابان نیز با وسایل زیادی به عنوان سوغاتی و همچنین غذاهای خوشمزه بومی روبرو شد و ظرف یک ساعت از تمامی مغازه ها و غرفه های موجود در آن دیدن کرد. همچنین بهتر است بازدید و حضور در خیابان پتالینگ را به عنوان آخرین مورد از جاهای دیدنی کوالالامپور در روز دوم از سفر چهار روزه خود قلمداد نماییم و پیش از تاریکی مطلق آسمان خود را از بخش شمالی همین خیابان به هتل برسانیم.

سومین روز از سفر به کوالالامپور

مجموعه دیدنی معابد هندو

در روز سوم از سفر ابتدا به سراغ مجموعه فوق العاده دیدنی و جذاب به نام معابد هندو خواهیم رفت که در فاصله زمانی 25 دقیقه ای از هتل قرار گرفته است. مجموعه معابد هندو به عنوان بزرگترین معبد هندوی خارج از کشور هند در کل جهان بحساب می آید و در آن یک مجسمه بسیار بزرگ بودایی به نام موروگان به رنگ طلایی به چشم می خورد. در این مجموعه توریستی و گردشگری شما می توانید با معبد باتوکیو نیز روبرو شوید که به لحاظ موقعیت مکانی در حدفاصل 13 کیلومتری از بخش شمالی کوالالامپور واقع شده و دارای تعداد زیادی غار، بازار و فضاهای سبز و چشم نواز هست. گردشگران و علاقمندان به بازدید از این مجموعه که یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور به حساب می آید، توجه داشته باشند که این جاذبه دیدنی و جذاب همه روزه از ساعت 6 صبح لغایت 21 آماده پذیرایی از شما عزیزان بوده و شما می توانید ظرف مدت زمان تقریبی 180 دقیقه، از تمامی بخش های جالب توجه این مجموعه فرهنگی و تفریحی بازدید بعمل آورید.

پارک آبی سانوی لاگون

بعد از بازدید از مجموعه معابد هندو شاید بد نباشد به عنوان مقصد بعدی در سفر به کوالالامپور، سری به یک مکان کاملا تفریحاتی و پر از هیجان در شهر کوالالامپور به نام پارک آبی سانوی لاگون بزنیم و حسابی از حضور خود در چنین جاذبه دیدنی و مجهزی به وجد بیاییم. سانوی لاگون (Sunway Lagoon) تنها یک پارک آبی کاملا مدرن و تجهیز شده در کشور مالزی بحساب نمی آید و شما گردشگران می توانید با حضور در محیط این مجموعه تفریحی از سایر بخش های آن نظیر اکستریم پارک، پارک وحشت، شهربازی و باغ وحش نیز استفاده نمایید و حسابی از بودن خود و همراهانتان در چنین محیط مفرح و شادابی لذت ببرید. توجه داشته باشید این پارک آبی از هتل شما تنها 30 دقیقه فاصله دارد و می توان بطور میانگین ظرف 4 ساعت از بیشتر بخش های پارک آبی سانوی لاگون دیدن کرد.

چهارمین روز از سفر به کوالالامپور

شهربازی برجایا | Berjaya

و اما در آخرین روز از برنامه سفر 4 روزه مان به کوالالامپور بهتر است سری به یکی از مشهورترین و محبوب ترین مراکز تفریحی و تجاری موجود در این شهر دوست داشتنی بزنیم و به گشت و گذار در محیط داخلی چنین مجموعه مفرحی بپردازیم. شهربازی برجایا دارای بخش های مختلفی جهت سرگرم کردن بازدیدکنندگان بوده و می توان در بخش تجاری آن با بیش از هزار فروشگاه جورواجور روبرو شد که هر کدامشان در حال فروش و عرضه محصولات یک برند خاص و پرطرفدار در کل جهان هستند. در شهربازی برجایا تا چشمانتان کار کند، می توانید با کافه رستوران های بسیار دنج و یا فست فودهای خیلی شلوغ رو به رو شوید که البته پیشنهاد می کنیم اگر روزی به کوالالامپور سفر کردید و برای بازدید از شهربازی برجایا نیز مهیا شده بودید، حتما از رستوران سوشی کینگ در این مجموعه بهره ببرید و برای خود یک وعده سوشی سفارش دهید که قطعا تا مدت ها مزه آن زیر زبانتان خواهد ماند. گفتنی است درب های این شهربازی همه روزه بین ساعات 12 ظهر تا 22 بر روی عموم مردم باز است. همچنین بد نیست بدانید که مدت زمان لازم جهت بازدید از مجموعه که یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور به شمار می آید، تنها 180 دقیقه تخمین زده شده است.

عمارت سلطان عبدالصمد

و اما آخرین مورد از جاهای دیدنی کوالالامپور، عمارت باشکوه سلطان عبدالصمد است که دارای یک برج 41 متری بوده و به گواهی تاریخ در ابتدا به عنوان سفارت بریتانیای کبیر مورد استفاده قرار می گرفت. بعدها از آن تحت عنوان دادگاه عالی مالزی بهره گیری شده و اکنون نیز این عمارت میزبان یکی از وزارتخانه های مهم دولت مالزی بحساب می آید. ضروری است بدانید زمان بازدید از این عمارت با توجه به نوع فعالیت آن حتما بایستی از سوی یکی از تورهای محلی و یا آژانس های مسافرتی معتبر انجام گردد و برای این کار شما می توانید همه روزه به غیر از روزهای تعطیل از ساعت 8 صبح الی 16 اقدام نمایید.

منبع: همگردی
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 429

به "از جاذبه های گردشگری کوالالامپور در سفری چهار روزه لذت ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از جاذبه های گردشگری کوالالامپور در سفری چهار روزه لذت ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید