اسکن میادین جنگی توسط هوش مصنوعی

به گزارش مجله پیکوشو، انگلیسی ها موفق به ایجاد یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی برای اسکن میدان های جنگ شدند.

اسکن میادین جنگی توسط هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگاران وبه نقل از اسکای نیوز، ارتش بریتانیا هوش مصنوعی که میدان های جنگ را برای شناسایی و نظارت بر تحرک دشمن اسکن می نماید، مورد آزمایش قرار داده است.

این فناوری کهSAPIENT نام دارد می تواند خطراتی را که ممکن است برای سربازان در یک میدان جنگ وجود داشته باشد شناسایی کند.

وزارت دفاع انگلستان گفت: این فناوری سبب می گردد تا سربازان برای شناسایی تحرک دشمن دیگر به تلویزیون های مدار بسته نیازی نداشته باشند. همچنین با استفاده از این فناوری میزان خطاهای انسانی نیز کاهش می یابد.

این سیستم در کنار سایر فناوری های نظامی، از جمله لباس های رباتیک اسکلتی، دید در شب و سیستم های نظارتی در یک میدان جنگ شهری در مونترال مورد آزمایش نهاده شد.

استوارت اندرو(Stuart Andrew)، وزیر تدارکات دفاعی گفت: این سیستم می تواند همانند چشم هایی خودگردان در یک میدان جنگ شهری عمل کند. این فناوری هرگونه جنبش دشمن در خیابان ها را اسکن می نماید تا سربازان با داشتن اطلاعات بیشتر بتوانند در مقابل دشمن، آماده شوند. با سرمایه گذاری میلیونی که در توسعه این فناوری انجام شده است ما می توانیم در نبردها پیروز شویم.

این آزمایش در راستای برنامه سه هفته ای آزمایشات مناطق شهری دارای درگیری(Contested Urban Environment experiments) توسط سربازان پنج کشور متحد موسوم بهپنج چشم(Five Eyes) شامل انگلیس، استرالیا، نیوزیلند، کانادا و ایالات متحده انجام شد.

پنج چشم اتحادیه ای اطلاعاتی شامل پنج کشور نیوزلند، ایالات متحده آمریکا، استرالیا، بریتانیا و کانادا است. سربازان کشورهای مذکور آخرین فناوری های نظامی را در این برنامه آزمایش کردند. انگلستان نیز قصد دارد یک تمرین مشابه این آزمایش را در سال 2020 داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 60

به "اسکن میادین جنگی توسط هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکن میادین جنگی توسط هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید