اعضای شورای پروانه ساخت و نمایش معرفی می شوند

به گزارش مجله پیکوشو، تهران (پانا) - سعید رجبی فروتن معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی درباره شرایط شوراهای پروانه ساخت و نمایش و آئین نامه های مرتبط توضیحاتی را ارائه داد.

اعضای شورای پروانه ساخت و نمایش معرفی می شوند

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی درباره فعالیت شورای پروانه ساخت و نمایش گفت: همانطور که رئیس سازمان سینمایی در برنامه تلویزیونی با اهالی سینما به گفت وگو نشستند طی دو هفته گذشته کوشش گسترده ای برای روزآمدسازی آیین نامه های ساخت و نمایش که مبنای کار ما در سازمان سینمایی است، صورت گرفت.

سعید رجبی فروتن ادامه داد: بسیاری از علاقمندان اطلاع دارند علی رغم اینکه در یکی، دوسال گذشته دستورالعمل های مربوطه تجمیع و بازنگری شد اما بحث مربوط به آیین نامه های صدور پروانه فیلمسازی و پروانه نمایش که مربوط به دهه های گذشته است، در این دوره علاوه بر اینکه با ادبیات نوی نوشته شده اند برای برطرف پاره ای از مسائل و مسائل حقوقی که با آنها روبرو بودیم، اصلاحاتی در قالب ماده واحده و یا تبصره هایی که در ذیل ماده ها قرار می گیرند، پیشنهاد شده است. هدف این است که با سهولت و شفافیت بیشتر بتوانیم به متقاضیان خدمات مورد انتظار را ارائه دهیم و ابهاماتی در بین نباشد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با ارائه این مجموعه مقررات نو به مراجعی مانند هیات محترم وزیران و وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم سیمای نوی برای سازمان سینمایی در بخش مقررات ارائه کنیم، بیان داشت: آن دسته از فیلمسازانی که طی دو، سه هفته گذشته به خاطر تعطیلی و وقفه ای که در فعالیت هفتگی شوراها بوجود آمده بود قدری نگران شده بودند، بدانند که با معرفی اعضای نو شوراها در بخش سینمایی و غیرسینمایی به زودی فعالیت این شوراها همچون گذشته از سر گرفته خواهد شد و همه متقاضیان بر اساس نوبت ثبت تقاضایشان در سامانه، کارهایشان مورد آنالیز این شوراها قرار خواهد گرفت.

رجبی فروتن با بیان اینکه بعضی از تقاضاها که در مرحله صدور پروانه بوده قطعا در اولویت قرار خواهد گرفت، گفت: با یک مرور مجدد به وسیله اعضاء نو کوشش خواهد شد تا پروانه ساخت و نمایش این دسته از متقاضیانی که بسیاری از کارهایشان در گذشته اجرا شده بود زودتر بتوانند خدمات مورد نظر را از ما دریافت نمایند.

وی ادامه داد: به سهم خود از وقفه ای که از این حیث افتاد که تا مقدار ای هم طبیعی است عذرخواهی می کنم و امیدوارم در ادامه با تسریع کار بتوانیم جوابگوی تقاضای اهالی شریف و نجیب سینمای ایران باشیم.

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی بعلاوه گفت: یکی از نقاط عطف ما در دوره نو در مرحله بازنگری و روزآمدسازی آیین نامه ها و مقررات این است که همه تهیه نمایندگان محترم و همه متقاضیانی که می خواهند در این زمینه سرمایه گذاری نمایند از قبل اقدام به دریافت پروانه ساخت نمایند به همین علت هم سرمایه گذاران و هم عوامل فنی و هنری که می خواهند با پروژه ها همکاری نمایند اطمینان حاصل نمایند که این آثار مجوزهای لازم را از سازمان سینمایی دریافت نموده اند.

رجبی فروتن در انتها بیان داشت: متاسفانه در سال های گذشته در مواردی به علت اینکه بعضی فیلمسازان بدون اخذ پروانه ساخت اقدام به فراوری فیلم نموده بودند، خود را گرفتار مسائل و مسائل حقوقی کردند و پرونده هایی در شورای داوری خانه سینما تشکیل شد. قانون گرایی و اقدام پیشگیرانه حکم می نماید دوستان به موجب مقرراتی که از گذشته تا به امروز بوده است برای دریافت پروانه ساخت کوشش لازم را انجام دهند تا ما نیز در پاسخ به اقدام آنها با سرعت و با دقت لازم به این دسته از تقاضاها پاسخ لازم را بدهیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1878

به "اعضای شورای پروانه ساخت و نمایش معرفی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعضای شورای پروانه ساخت و نمایش معرفی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید