اعمال فشار واشنگتن به سئول برای تامین هزینه نیروهای آمریکایی

به گزارش مجله پیکوشو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سفر به سئول با پارک هان کی همتای خود از کره جنوبی ملاقات کرد تا با وی درباره همکاری های نظامی و تهدید ناشی از کره شمالی مصاحبه کند حال آنکه تعلیق توافق همکاری های اطلاعات نظامی میان سئول-توکیو و همچنین تامین هزینه نیروهای آمریکایی مستقر در شبه جزیره کره از دیگر موارد بحث میان طرفین خواهد بود.

اعمال فشار واشنگتن به سئول برای تامین هزینه نیروهای آمریکایی

حضور جمعی از نظامیان بلندپایه آمریکایی در سئول همزمان با تشدید تهدید پیونگ یانگ مبنی بر لزوم توقف رزمایش مشترک آمریکا-کره جنوبی و تمایل واشنگتن برای تغییر رویکرد در مذاکرات هسته ای کره شمالی، حائز اهمیت است.

انتظار می رود میلی تمرکز ویژه ای بر واداشتن سئول به پرداخت سهم بیشتری از هزینه نیروهای آمریکایی مستقر در شبه جزیره کره داشته باشد حال آنکه تمدید پیمان اطلاعاتی کره جنوبی-ژاپن موسوم به GSOMIA نیز از اهمیت برخوردار است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از مدت ها پیش سرگرم اعمال فشار به متحدان برای واداشتن آنها به پرداخت هزینه ماجراجویی های واشنگتن در دیگر نقاط دنیا است.

قرار است مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا نیز تا ساعاتی دیگر به میلی بپیوندد و با ژئونگ کیونگ دو همتای خود از کره جنوبی ملاقات کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 642

به "اعمال فشار واشنگتن به سئول برای تامین هزینه نیروهای آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعمال فشار واشنگتن به سئول برای تامین هزینه نیروهای آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید